Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2643 ggr
missaz
0

Läxa; kostregistrering

Har äntligen fått "ändan ur vagnen" och gjort min kostregistrering på en dag som jag hade i läxa i nutritionskursen. Har verkligen vägt och mätt ALLT idag och tycker själv att det blev en rätt bra fördelning. (extra nöjd är jag ju för att det är ungefär så här jag brukar äta vilket innebär att jag brukar ha bra fördelning!) men är lite fundersam på vad min lärare kommer att anse när vi ska ställa samman allt detta i ett dataprogram på torsdag… Hon kan väl inte gärna underkänna mig på kursen för att jag äter lchf…? Hon kommer nog att bli upprörd iaf, det är jag rätt säker på.

Kunde inte kopiera och klistra in *grr* men såhär är fördelningen;

1879kcal

protein 81,4g (17%)

fett 168,1g (80%)

kolh 13,8g (3%)

Vicks
0

Läxan var väl kostregistrering.. VAD du äter ingår väl inte i betygsbedömningen? I så fall är det säkert andra som bör ligga i farozonen!Flört

Ska bli kul att höra vad kommentarerna kommer att bli! hi hi

missaz
0

Vicks; Ja, läxan var registrering och vi skulle äta som vanligt den dagen vi registrerade. Men jag äter ju (enligt de kostexperter som hyllar SLV) VÄLDIGT illa. Och min lärare verkar vara sådan. Jaja, jag KAN ha fel, hon kanske tycker det är intressant! Hon är iaf helt frälst på näringslära…

Vicks
0

Har du fakta och argumentationen i ordning då? Ifall det kommer att behövas?Flört

Pasi
0

Säger hon något dumt så fråga henne då om man inte bör avråda från tallriksmodellen då den i faktiska studier visat sig höja riskmarkörerna för hjärtkärlsjukdomar.
Alla nyligen gjorda studier där de jämfört LCHF och standardkost visar ju att kolesterolprofilen blir markant bättre på LCHF….och försämras ju mer fett som byts ut mot kolhydrater.
*Där får hon nåt att bita i….eller kanske tugga på* Flört
(Det är ju de själva som brukar använda sig av kolesterolsnacket för att föklara varför man inte bör äta mättat fett…hehe)

Caena
0

hur gick det med Redovisningen? berätta gärna! helt klart nyfiken

Aniara4
0

Jag är också nyfiken! Med LCHF-mått har du ju en toppenbra fördelning!

Den största risken är väl att du blir underkänd för att hon är övertygad om att du MÅSTE ha räknat fel, för sådär galet kan väl ingen människa äta?! Förvånad

missaz
0

Helt otroligt!!! Hon upprördes inte alls utan var märkbart intresserad av kosten! Hon kunde däremot inte köpa att massor av fett, speciellt då mättat, skulle vara NYTTIGT! Hon håller helt klart fast vid SLV´s rekommendationer (ni skulle ha sett hennes matlåda till lunch, hmm… snacka fettsnålt och kolhydratrikt!) men var mycket trevlig och sa att "allt är ju inte känt än, det kan ju visa sig att du har rätt".

jag hade alltså ingen anledning till att oroas!

Magica1970
0

#7 Schysst! :D

missaz
0

Magica1970; japp, verkligen! Jag diggar henne skarpt… och även om hon inte (enligt mig) har rätt inställning till E% så är hon otroligt kunnig; som en levande uppslagsbok om vitaminer och mineraler! Skrattande