Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 1073 ggr
intressant
0

Nybörjare på detta började igår natt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej är ny på detta.

Var och köpte grädde idag…gjorde svampstuvning på grädde och grädde i kaffet utan socker

läckert va?

känner mig redan piggare

jag är rätt lätt och vältränad 180cm 72kg (man)redan men tror att det kan bli ännu bättre ler i mitt fall kanske gå upp några kilo i vikt…? Spelar tennis och golf och styrketränar på motionsnivå+. Joggar lite oxå.

har haft en långvarig förkylning typ 3 mån som jag vill bli av med bihålorna tror jag det är. Vänster näsborre är förkyld…

skumt va?  Frisk i höger näsborre skratt.

Ännu skummare när jag nån gång tagit mig en whiskey så har nästäppan flyttats till höger näsborre.???

Vill att mitt immunförsvar ska ta hand om denna kroniska förkylning.

Nån som varit med om immunförsvars-förbättring här….har sökt här och läst massa positivt.

Grönsaker….ska man äta väldigt lite av verkar det….?

Grädde….verkar vara omtvistat-nån som kan berätta mer..?

kokoste hur gör man det ?

kokosfett var använder man det till ?

best regards

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

magma
0

Välkommen hit! Måste rusa iväg, så jag hinner bara svara på kokosthéfrågan- du gör en kopp thé och ploppar i valfri mängd kokosfett. Enkelt, eller hur?Skrattande

Pasi
0

Välkommen!

Om du tar 2 whiskeysar då…då kanske täppan flyttar utanför näsan och dimler ner i golvet!?Flört
Eller kan det vara så att det inte bara är ögonen som går i kors?

Många som har svårt att gå ner i vikt märker att det stoppas av för stora mängder grädde.
Du är inte överviktig så du behöver knappast bekymra dig…så njut!

odezza
0

Hej o välkommen!

Mitt immunförsvar har definitivt blivit bättre med denna kost!

Grädden: Helt ok ur LCHF-synpunkt, den innehåller ju 40% fett… Men många som vill gå ner i vikt märker att viktnedgången avstannar, om dom är alltför frikostiga med grädden, och får kanske därför låta bli att ha det i kaffe eller te, och bara använda det till matlagning… vissa måste t o m utesluta den ur matlagningen…

Men du behöver ju inte gå ner i vikt, så jag tror inte att du behöver vara restriktiv med grädde… om inte annat så märker du det så småningom.

Själv använder jag ca 1,5 liter grädde i veckan, då jag la om kosten för drygt 2 år sedan gick det åt 2,5 liter i veckan…

"still lost in space and time"

Margareta
0

Välkommen!

Håller med Pasi - njut!

Jag blir aldrig förkyld så länge jag sköter kosten - avsteg däremot är inte bra

Numer pensionär i Nynäshamn

intressant
0

Tack pasi klockrent! ;-)

ja det är gott med grädde så jag njuter…..många i hälsobranshen inkl en kin

esiolog sa till mig att sluta med mjölk pga att det är slembildande

odezza
0

Jag undvek mjölk före LCHF pga att det är slembildande… det började vissla i luftrören så fort jag drack lite…

Med LCHF har min astma blivit så pass mycket bättre, så grädden är inget problem för mig. Mjölk har jag dock aldrig hemma, vet inte riktigt vad jag ska med den till, när jag har grädde istället i kaffe o te… grädde ersätter också mjölk i matlagningen.

Vill jag dricka varm choklad så blandar jag grädde med vatten, och har i kakao…

"still lost in space and time"

Johannika
0

Ville bara tala om att styrketräningen vinner enormt på LCHF-kost, starkare och större, mer definitrade muskler kommer som ett paket på posten! :-)Flört

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Maia
0

Välkommen säger jag också!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Aniara4
0

Välkommen! Bygga muskler på den här kosten är lätt, jag håller på att få tillbaka min ungdoms biffiga lår och vader utan att ens försöka, och ärligt talat utan att jag egentligen ens vill HA så mycket muskler!Obestämd

intressant
0

coolt Skrattande

mariannele
0

Vad menar ni när ni säger grädde? Matlagningsgrädde, vispgrädde, kaffegrädde? Skaldeman skriver i sina böcker ibland grädde och ibland vispgrädde. Någon skillnad?

mariannele
0

#6 Vanligt cacaopulver, är det OK.

MimLan
0

#11 Vanlig vispgrädde. Defintivt inte någon matlagningsgrädde eller annat junk som inte är grädde annat än i namnet. Titta på vad sådana produkter innehåller så ser du att det inte längre är naturlig grädde.

intressant
0

känner mig mindre irriterad på alla irriterande människor….:-)

hmmm är det kosten månne?

kram till alla

MimLan
0

#14 Japp!

intressant
0

men det är en balans som jag behöver mellan att inte bli för irriterad och att irritationen kan säga att nåt till mig oxå….att inte heller vara en sophink för andra så att säga

vissa relationer kanske behöver rensas så att säga

att sluta vara offer

att själv bestämma

….personlig utveckling…mmm