Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 3100 ggr
Bittan
0

Lättlagad lunch

Hej! Är det någon som kan komma på en lättlagad lunch till mig, som inte tar så lång tid. Tack Tack

Magica1970
0

Tonfisk i olja (häll bort oljan). Smält smör och blanda med tonfisken. Dela några kokta ägg och lägg över. En klick mayo efter smak. Snabbt och mättande :D

Zepp
0

Lövbiff tar bara en minut per sida!

Gör sen gräddsås på stekflottet!

Det mesta som du steker i pannan tar bara någon minut, under tiden det steks gör du tillbehören!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

missaz
0

INTE i olja! Det är solrosolja tonfisken ligger i och den är rent skit att stoppa i sig. (innehåller MÄNGDER med omega-6 som är inflammationshöjande och som vi får i oss mer än nog av genom att bara äta "normalt") Köp tonfisk i vatten istället och fetta upp den med smör, majo el.dyl.

Magica1970
0

#3 det är därför oljan ska hällas bort.

Pasi
0

#4 Den dåliga oljan och fiskens omega 3 blandas….vilket betyder att en stor del av omega 3 fettet hamnar i slasken..medans mycket av omega 6 hamnar i magen (kan ses i fineli.fi-databasen).
Bättre därför att köra tonfisk i vatten.

missaz
0

Magica1970; jo, jag förstår ju det, men en hel del av oljan blir kvar, plus att omega-6 drar ut de nyttiga omega-3 ur fisken och "berikar" den med omega-6. Vatten är klart bättre (och för den delen godare tycker jag, men DET är väl en smaksak…)