Godmorgon 3 september
Godmorgon på er!
Här blåser det kuling, är jämngrått och regnar ymnigt. Och min första tanke är: Å vad skönt, då kanske man kan ligga på soffan idag.
Igår var en arbetsdag utan like, med flyttning av sten och uppgrävande av växter, samt potatisskörd (som ju inte känns lika meningsfull nuförtiden, men man kan ge bort till grannarna).
Alltihop egentligen grejer jag inte kan göra p g a fibron. Idag *brinner* fotsulorna. Men det får det vara värt, när man hade så roligt!
Sällskapet klämde en halv påse chips på kvällen och jag var inte ett dugg sugen. Jag fick min kopp lapsang med grädde och var såå nöjd! Ibland känner jag inte igen mig själv…
Hur går det för er som unnade er igår? (Tycker det låter roligare än "synda") Spännande att höra. Hoppas ni mår fint.
Ha en fin söndag alla!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Vaknade av att 1½ åringen stod och ropade mamma högt i sängen kl 0630… Relativt sent för att vara henne :)
Fick en oväntad gäst igår och kom på att vi har ingent hemma att ställa fram att småäta på då det tidigare bara varit jag som brytt mig om att det fanns hemma (för att kunna äta det själv då)…
Fick skära lite ost till honom.. Det funkar ju det med *L*
Söndag morgon innebär att detta är min sista dag innan jag börjar jobba imorgon. Efter att ha varit mammaledig i 1½ år känns det tungt, Jag tycker om mitt jobb men just nu har jag sådan ångest. Jag VILL inte *S*….. jaja, fråga mig om två veckor då har jag glömt att jag skrev detta… Då är man så inne i jobb igen…..
Tänker njuta av min sista fria dag dock
Jo tack det gick jättebra och jag hade kul. Det blev inte ett glas rödvin utan fyra. Kan väl säga som så att jag tål banne mej inget nu för tiden:)) Världen snurrade och jag med den. Blev tvungen att ta ut mina linser men fick inte bort den ena……tillslut fick grannfrun hjälpa mej. Hon tjöt av skratt för hon kom inte inärhetan av mitt öga så började jag blinka eller blunda reflexmässigt. Men hon fick bort den till slut*S* Världen blir väldigt konkav med en lins i ska ni veta*S*. Ingen direkt huvudvärk idag men är hungrig. Åt massor av Brieost igår till vinet. Mmm…gott. Så idag återgår jag till det strikta livet igen:))
God morgon…även här har det regnat, men just nu är det uppehåll.
Jag har varit uppe ett par timmar redan utan att gå hit och sätta mig, då har jag varit duktig tycker jag. Istället har jag fixat med tvätt och annat tråkigt och ätit frukost med min man.
Igår kväll åt vi räkor med potkäs och jag säger igen, potkäsen är min räddning, den är förutom god så otroligt mättande. Den här gången på mellanlagrad Herrgård (28%) och inga kryddor, helt perfekt…
Ha, ha Fibblan, har vi inte pratat om det tidigare, att man inte behöver så mycket alkohol längre? Själv drack jag ett glas (ovanligt fullt för jag hällde inte själv) och det räckte mer än nog.
Numer pensionär i Nynäshamn
Regnet öser ner i Stockholm. Skönt. Mindre bilar. Vaknade 05.45 första gången men lyckades somna om. ville ligga och sova.
Känner i tanden som är magområdet att jag åt glass igår kväll. 3:e el 4:e i höger övre tandrad.
Bra att känna, för jag behöver motivera mig med varför jag skall låta bli att äta. Och för att läka magen och tarmarna behöver jag vara ganska strikt.
Men är lite villrådig efter som jag tycker det ges dubbla budskap i SSS:s bok.
Tar en dag i taget. Mer kan jag inte göra. Huden är betydligt mjukare. Allt kommer inifrån brukar det ju heta. Åh det kan man verkligen säga nu.
Man blir alltså en mjukare människa med mer fett i sig 
Godmorgon. Vaknade tidigt och regnet öste ner även här. Lite öm i musklerna efter allt utearbete igår.
Nu lyser solen mellan molntussarna så det kanske klarnar upp till eftermiddag. Blir det soligt så skall vi ut och gå.
God eftermiddag på er - det regnar i Uppsala också, men är ett sådär mysigt höstväder som jag älskar.
#4: venus, vad är det för dubbla budskap du tycker finns i SSS bok?
Här söder om Kalmar, strax väster om Öland, skiner solen mellan skurarna..
Även jag ramlade ur sängen tidigt idag. Mest tack vare en späd stämma iform av ett avgrundsvrål från min underbara dotter. Det är obeskrivligt härligt att de äntligen fått komma hem. :)
Agnes tog lägenheten i besittning vid ungefär 22:00 igår kväll!
Jag önskar er alla en härlig söndagskväll! :)
Fridens..
Regnet har ÖST ner här med och blåsigt är det (Grillby,Enköping).
Ha en härlig Söndag trots vädret!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Gokväll gokväll! Nu kom jag hem från makens familj som vi besökt sen igår. Nu ska det bli skönt att få sitta framför datorn i nån timme och läsa ikapp era diskussioner här! :D

Det kan krävas timvis av läsning om man vill komma ikapp efter en hel helgs frånvaro
Kul att Agnes och frugan fått komma hem psson,hoppas det går bra?
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
#10 Jag läser snabbt tackochlov ;-)
Jaaa! Din underbara lilla bäbis är hemma! Vad härligt psson!