Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 24160 ggr
soda
0

Hur många kalorier per dag?

Hej! 

Jag är LCHF-nybörjare och ganska fettskrämd! Har läst många inlägg här och förstått att det kan krävas en kaloribegränsning för att gå ner i vikt även på LCHF. Jag har ingen övervikt, men som så många andra skulle jag gärna vilja bli av med lite bukfett.

Jag är en tjej med ett aktivt jobb, är 174 cm lång och väger 73 kg. Får i mig ca 2000 Kcal per dag varav ca 130 g fett och under 20 g kolhydrater. Skulle gärna äta mer fett, men undrar nu om jag borde ändra på min kost. Har bara ätit så här i 2 v och har gått upp nästan ett kilo. Förstår att det kan ta tid att gå ner på detta sätt att äta, men vill gärna ha tips om jag gör något fel.

Ska jag äta mindre? Hur många kalorier får ni som går ner i vikt i er?

Wildrat
0

En del kan behöva kaloribegränsning men dra det inte för långt. Nu är 2 veckor väldigt kort tid, du har knappt klarat av omställningen. Fortsätt som du gjort ett par veckor till och om du fortfarande går upp är det dax att se över ätandet. Registrerar du din mat i tex MinMat? I så fall kanske du kan klippa och klistra lite så vi får se hur en typisk dag ser ut.

Har du bantat förut? Är du frisk eller har du några sjukdomar som kan ställa till det för dig?

soda
2

Jodå, jag har försökt med Viktklubb för inte så länge sedan och visst går man ner, men är förstås konstant hungrig. Antar att min kropp suger åt sig all näring den får tillgång till nu…..