Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 925 ggr
snuslotta
0

men hallå vem ska man lita på?*s*

Sitter här o läser o läser*ler* efter en månad som *nya*  äter vi o mår som prins o prinsessa. Fettet flödar o gubben försvinner, jag tanten segar men mår så himlabra. Vikten får ta sin tid för får man äta så här bra varje dag *ler*kan det inte bli bättre

otroligt egentligen så enkelt(säger en fettskrämd fd)

men nu till vårt lilla problem

vi är inne på minmat.net samtidigt som gubben har hittat andra sidor så som miljömat o livsmedelsverket o var vi än tittar så får vi olika svar  på samma recept*hm*

vad ska vi rätta oss efter????

Tacksam för svar

odezza
0

Ni väljer ju själva vilka ni vill lita på…

Men själv skulla jag då inte lita på livsmedelsverket, på grund av att dom envisas med att hålla fast vid fettsnåla och kolhydratrika kostråd.

Inte miljömat heller, skulle jag lita på… Jag fick varning då jag stoppade in min frukost där… jag har för mig att dom tyckte att jag skulle äta mera bröd till frukost, för att få i mig kolhydrater… eller hur det nu var… och jag skulle undvika smör…

Jag anser att dom saknar kunskap både om den optimala kosten för människan, samt att dom har missuppfattat det här med om vad som är bäst ur miljösynpunkt.

Om ni känner att ni mår bra av den kost ni äter nu… varför inte lita på det? Glad

"still lost in space and time"

snuslotta
0

odezza:
vi håller med o struntar faktiskt i deras rekommenderade dvs ät fetsnålare.men vi får mindre kolhydrater på deras sidor än på minmat o det rimmar dåligt tycker jag ,därför är vi lite vilse.

De där så kallade fetskrämda kan sköta sitt o vi njuter av livet*s*

odezza
0

Mindre kolhydrater? Det måste ju betyda dom att gömmer dom någonstans, eller? Jag menar alltså att dom tydligen inte räknar alla kolhydrater som kolhydrater…? Också ett sätt att föra oss bakom ljuset… Flört

Härligt att ni mår så bra! Glad

"still lost in space and time"

Aniara4
0

Läs på förpackningarna i stället. Där SKA det stå rätt näringsinnehåll för just den produkten.