Lchf - en sekt?
Har har nyligen börjat med lchf. Jag har redan gått ner flera kilo och mår jättebra. Jag har verklugen blivit engagerad i kostfrågor i och med detta och börjar nästan få en känsla av att ha gått med i en sekt: Jag känner nu att jag blivit lurad av samhället att stoppa i mig en massa dåliga produkter och jag tycker också att jag måste försvara mig inför de "utanför", de som ännu inte blivit "frälsta". Är det bara jag som får de här vibbarna?
Hm. Nej… Snarare tror jag att det vi ser nu är ett paradigmskifte. Från en typ av kostråd till en annan typ.
Att du måste försvara dig handlar inte om att LCHF:are är sekteristiska utan snarare om att det sätt att äta och se på hälsa som vi företräder uppenbarligen gör människor upprörda.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jag har lärt mej att inte "dela med mej" lika mycket som jag gjorde i början. Printa ut LCHF foldrar och ge till vänner som är uppriktigt intresserade, till resten går det bra att säga att att man fått kolhydratallergi
.
Vi är ju än så länge en minoritesgrupp och då blir lätt "Community"-känslan stark, och det behöver inte vara negativt (tänk på styrkan inom gayrörelsen), "sekt" förknippar jag mer med tvång och likatänkande, och det är ju bara att titta har, var och en tycks ha sin egen lchfvariant-
Roligt att det går bra för dej!
#0 Låt ditt välmående/viktnedgång/hälsa/etc bli ditt försvar istället för att gå i clinch med folk som inte är intresserade av att höra att det finns något positivt med LCHF. Ju mer som syns i media ju mer börjar folk undra och fråga istället för att avfärda. Det breder ut sig även om det går sakta.