Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: om-sajten
Läst 850 ggr
Fibblan
0

En liten fråga om smiles

Är det ok att använda postsmiles? dom fungerar ju här och då kan man öka på gubbarna och även kunna ge blommor tex:)

Här är en till Margareta som hon skulle haft för länge sedan.

PostSmile!

Margareta
0

Det är klart att Det är ok när det är jag som får blommor!!!
TACK och KRAM till Dig Fibblan…

Orsaken att det finns så få Smileys att välja på är att det råder lite oenighet i iFokus-teamet då en del tycker det är seriösare helt utan. Markeringen är att hela iFokus-nätverket skall vara seriöst.

Här på Kolhydrater får jag nog bestämma (Generad) och jag säger så här:

Beroende på hur seriös en tråd är känner man nog själv när det passar och inte passar. Jag saknar en smiley med en kram rätt ofta.

Många människor (särskilt de som inte sitter lika mycket vid datorer som somliga av oss) blir irriterade av det som plippar och blinkar, medan andra inte bryr sig. Smileys som är "statiska" irriterar mindre. Vi behöver ofta smileys för att beskriva känslor och inte bli missförstådda.

För min del är det helt ok även med "blipp" i våra "snacktrådar" men kanske lite onödigt i de mer seriösa. Det kan ta udden av innehållet.

Jag är själv lite lätt irriterad rent generellt av det som rör sig, men i just detta fallet med blomman är det bara helt rörande…

Vad säger ni andra?

Numer pensionär i Nynäshamn

Fibblan
0

Jo jag håller med dej. Det är viktigt att kunna lägga dit smiles ibland, för att understryka vissa saker. Missförstånd är väldigt lätt när man inte ser den andras miner.

Viss kan det vara rent i mera seriösa ämnen, men som du säger en kram eller blomma är aldrig fel

Mervi
0

Jag håller med Fibblan du är värd en blomma! och jag håller med dig när det gäller smileys. Jag använder dem men har inga i min egen dator så jag använder bara dem du har här. Ibland är det lite kul att ha med en.

monkan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en kram - hoppas jag…

monkan
0

Äsch - fick inte lagt in den som jag trodde… men iallafall..

Men när vi iallafall pratar om Smiley's - varför blir det bara tecken för en del? Jag har sett :P, :S och andra som jag inte riktigt vet vad de står för.. Försöker de skriva smileys som inte finns här?

Millaf
0

För mig är det helt ok med smileys Skrattande

Amiechan
0

#5 Jo, Monkan det är nog bland annat mina smileys du menar :P

Jag tycker iFokus smileys är fula… *rodnar* så jag använder "klassiska" istället. Det går snabbt att skriva dem och jag behöver inte leta rätt på musen för det :D

Venus
0

Om det var en blomma med så syntes den inte i min dator? Eller har jag missat något?Fot i munnnen