Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 500 ggr
loppan
0

Bortbjuden! - Hur gör ni?

Det är så himla kul när någon bjuder hem en, men det känns inget vidare att behöva käka kolhydrater när man nu inte mår så bra av det. Hur brukar ni göra? Jag har sagt till vänner och bekanta att jag tar med mig det jag kan äta, men när det är stort kalas - det händer inte ofta - då unnar jag mig, om än måttligt. Har ni några knep?!

Mervi
0

Nyförtiden äter jag det som jag kan, alltså jag äter köttet + grönsakerna, inga potatis, bröd eller ris och är väldigt försiktig med såserna. De brukar innehålla mjöl. Vet vännerna att du inte äter vissa saker så kanske det är lättare.

I början åt jag vad som bjöds och det var inte riktigt bra för varken viktminskningen eller måendet.

Tilda-T
0

Om jag vet att det kan bli lite si och så med vad som bjuds då brukar jag fettladda före. Då klarar man sig med bara lite men bra/riktig mat.

Det svåraste är om det inte är buffe´ utan man blir serverad vid bordet då brukar jag ta det som bjuds och sitta och peta i mig det som går att äta.

Känner man värdinnan väl brukar jag förklara ungefär vad som är ok i matväg, det brukar inte vara så stora problem.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Fibblan
0

Äter det jag kan, men talar om innan hur det ligger till och att jag inte kräver något extra för jag tar med mej eget "nödmat" i så fall.

Jacky
0

Jag klarade min semesterresa med att ta med mej majonnästuber och lite nötter. När maten var för mager så tog jag en klick majonnäs till