Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1006 ggr
Ubban
0

"Synden" straffar sig...

Var på kalas i går och tyckte att då kunde jag "synda" lite grann, genom att avvika från LCHF för några timmar. Jag höll mig från potatisen, åt kött och sallad osv… men till dessert blev det både varm fruktsallad, glass och kladdkaka.

Det var visserligen gott, men inte värt den uppblåsta mage och det magknip jag hade hela förmiddagen i dag! Min mage som uppfört sig exemplariskt i 3½ vecka på LCHF. Never again, säger jag bara.. SÅ gott var det verkligen inte!

Kan man verkligen ändra sig så snabbt? Kanske borde svara på den frågan själv, eftersom det ju verkar så… Foten i munnen

Buppan
0

Ja, så är det! I den tidiga begynnelsen "fuskade" jag med en fralla då och då. Synden straffade sig, men inte fattade jag det. Tog ett tag innan jag förstod att det var en stackars bullen, som ställde till det i magen! Nu klarar jag mig utan avsteg! Lycka till!

AnnicaO
0

Jag trodde inte heller att man kunde få så himla ont i magen av lite bröd….

Blev sugen på en hamburgare och sen var det färdigt. Det var inte värt det. Oj vad jag önskade efteråt att jag hade tagit bort brödet men det blev så kladdigt om fingrarna! 

Om du blir sugen på något gott till dessert kan du kolla runt här på forumet. Det finns många goda recept på desserter här som man kan ta till när man blir sugen!

Ubban
0

AnnicaO - japp, jag har hittat massor av goda desserter… framför allt Gunnillas krämiga chokladtårta! Jisses, det är något av det godaste i dessertväg jag smakat i hela mitt liv! Åt den med hemlagad glass (utan socker) och det var SÅ gott! Skrattande