Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 982 ggr
Elka
0

Elkas väg

Hej Glad

Känner att jag också vill ha en egen tråd! Tycker det är kul att följa andras färd genom livet med LCHF. Detta kan också bli ett sätt att hålla mej på banan …

Har precis matat in dagens mat i Hälsovakten, de talar om för mej att jag har ätit 500% av dagsbehovet för mättat fett. Ojdå, ojdå Flört

Frukost: 3 biffar, lagade av fläskfärs, grädde, ägg, stekta i smör

Mmål: babybel, kaffe m. mjölk

Lunch: lite sallad, några cocktailtomater, bacon och tonfisk stekt i smör, oljedressing över

Till kvällen blir det äggmjölk, ska testa det för första gången. Är väldigt nyfiken efter att ha läst den låååånga tråden om denna berömdhet.

Tilda-T
0

Välkommen hit till ossElka, hoppas du ska trivas här hos oss!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

bullmagen
0

berätta vad du tycker om äggmjölken, har inte testat än. Kanske borde göra det ikväll, så kan vi jämföra smakupplevelser!

Lycka till och välkommen!

Brittalovisa
0

Jag prövade med 1 ägg och ett par klickar smör och ca 3 del vatten men tyckte att det blev väldigt blaskigt! Kanske ska det vara mer ägg?

Brittalovisa
0

Jag menar 3 dl vatten kokande!

Elka
0

Jag gjorde såhär:

ca 2 msk smör

1 ägg där jag tagit bort lite av äggvitan (gillar inte rå äggvitesmak)

1 msk proteinpulver m. chokladsmak

Detta geggade jag ihop lite grann med mixerstaven. Fortsatte mixa medan jag hällde på ca 1 dl vatten från vattenkokaren. Hällde lite i taget för att kunna stoppa innan det blev för blaskigt. Jag körde tills det blev skummigt, hällde upp i en kaffemugg och njöt.

Detta blev verkligen toppengott och snabbt gick det att göra. Perfekt till frukost. Jag tror att proteinpulvret hjälpte till att det blev fluffigt och inte blaskigt alls.

Tummen upp för äggmjölk alltså Glad