För mkt fett??
Hur vet jag att jag inte äter för mkt fett?? Annars går det bra, har hållt på ca en vecka och är stolt över mig själv att inte vara så sugen på socker.

Tror inte det är någon större fara med fettet - hur mycket äter du då?
Ja, du får berätta mer! Har du en egen tråd, förresten? Det kanske vore en bra idé så kan du berätta lite om dig själv där och ställa alla personliga frågor?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Hur skapar man en ny tråd?
Och till "golfparet" jag känner mig också osäker på hur mycket fett man talar om egentligen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

När du får springa på toa hela tiden.. har du ätit för mycket fett. 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tack "Maia".
#5# Har alltid varit trög i magen, även med grönsakskost…men NU är jag lycklig varje dag!!! Om jag blir för lycklig får jag väl dra ner på fettet 

Jag har märkt att de dagar jag äter uppenbart för mycket (el rättare sagt dagen efter) så kommer det ut minst dubbelt så mycket i toastolen. Misstanke om att kroppen inte tar upp mer än vad den behöver oavsett hur mycket fett man äter. Det finns ju stöd om detta även i vetenskapliga studier där man tittar på hur mycket tarmen kan ta upp av fett resp protein.
Jag har inte grävt ner mig i detta än men tänkte göra det någon gång när det finns tid över.

När vi ändå är inne på detta tarvliga ämne kan jag nämna att det lär vara som så att om det dessutom luktar något fruktansvärt så är det onedbrutna fettsyror, dessa har då passerat rätt igenom och luktar skunk!
En lagom smörjning av tarmen lär vara nyttigt, men ännumera gör ingen nytta, du blir inte mätt av sådant som passerar utan att tas upp i kroppen!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp - …nä, sånt som bara åker igenom kostar bara pengar i onödan.

Lite svårt att säga HUR mkt jag äter av det för jag väger ingen mat. Det blir mkt ägg,ost och smör.
Frukost: 3 ägg, ost och smör till pannan. Mjölk
Mellis: ost
Lunch: lax med blomkål
Mellis: Finn crips med ost och smör
Kvällsmat lite olika.
Håller på och kollar in lite recept för jag är lite enahanda med maten just nu men det funkar.
Ser inte så mycket ut tycker jag.
Funderar själv på om jag käkar för mycket.. (kommer lätt upp i 150 g per dag om inte mer)