Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 1497 ggr
ikna
0

Fyllda auberginerullader

Skär aubergine i ½ cm skivor på längden. Stek dem gyllenbruna i olivolja och krydda med salt och peppar. Låt dem rinna av på hushållpapper.

Blanda ca 200 g Philadelfia-ost med 1 vitlöksklyfta och ca 10 finhackade valnötter (eller 20 sötmandlar).

Lägg ca 1 msk oströra på varje aubergineskiva och rulla ihop. Lägg dem med skarven ner på ett serveringsfat och garnera varje rullad med en valnöt. Jättegott tillbehör eller förrätt!

Maia
0

Åh, mums.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

DaMum
0

Låter jättegott!

Vet du hur det blir om man skulle steka dem i smör i stället? Jag är lite försiktig med vegetabiliska oljor, eftersom de så lätt oxiderar i kroppen och i synnerhet om man hettat upp dem. Och så innehåller de mycket Omega-6.

Tack för ett jättebra tips!

Maia
0

Normalt brukar aubergine stekt försiktigt och långsamt i olivolja bli kanon. Jag skulle inte steka i smör.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

estrid
0

Låter skitgott. Det är rätt gott att ha pesto på aubergine också. Eller fetaoströra.

ELisse
0

Jag brukar steka aubergin i smör och har inte haft några problem med det. Måste eventuellt justera temperaturen, men tycker annars att de får en bra yta med smör.