Är grädde bättre än...
…standardmjölk i kaffet??
/johannaww
Eftersom det är mer procent fett i grädde så kan jag tycka att grädde är bättre, om du täl vilket som så skulle ja nog föredra grädden.

Lite mindre kolhydrater i grädden också. Så sammantaget ur lchf-perspektiv torde det vara lite bättre med grädde än standardmjölk. (Är vanlig vispgrädde jag tänker på.)

Jag tycker det är bättre om man tänker på hur mätt man blir. Istället för min vanliga fika förut som bestod av kaffe och någon frukt räcker det nu för mig att dricka en mugg kaffe med en skvätt grädde i. På det står jag mig mellan frukost och lunch.
Om du tar nån msk i kaffet två gånger om dagen spelar det vanligen ingen roll. Men en msk är väldigt lite.
Om du dricker kaffelatte (eller som det hette förr kaffemjölk) ett par gånger om dagen eller fler så spelar det definitivt roll. När jag började här drack jag kaffe med någon deciliter mjölk eller mer många gånger om dagen. Vuxenvälling. Massor av mjölksocker som fungerar som en drog för stressade själar.
Säg att det blir fyra deciliter om dagen. Ja, då har du fått i dig 20 kolhydrater ungefär.
Om du tar mycket mjölk i kaffet idag och går över till grädde bör du troligen dra ner på mängderna också. Idag tar jag nån matsked vispgrädde i kaffet 2 eller 3 gånger om dagen. Men det behövdes lite omställning där jag blandade ut grädde med vatten och använde det i kaffet.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna