God morgon 31 augusti
En godmorgon tråd är alltid trevligt. Har man inget annat att skriva kan man alltid skriva något där 
Jag har sovit dåligt i natt, antagligen för att jag fick i mig något under utelunchen igår (glutamat, soja o dyl). Det såg ut som en LC-lunch (kocken är GI-medveten men fettskrämd på det matstället), men jag antar att det kan dolt sig något jag inte tål i den wokade kycklingen. Jag fick magknip redan där och känner det än.
När man äter så "rent" som jag gör just nu, dvs lagar alla mat från grunden helt utan tillsatser, är det lättare att märka när något blir tokigt. Äter jag däremot borta ofta och inte vet, då är det inte så lätt att dra slutsatser.
Numer pensionär i Nynäshamn
Visst är det trevligt med god morrontråd. Stackars dej, usch vad dålig i magen man blir minsta lilla skit man får i sig. Jag är som du , överkänslig.
Godmorgon! Inte kul när magen reagerar. Min man har fått problem nu efter semestern pga att han börjat med bröd och pasta osv. igen efter att har hållit upp under semestern. Nu har han bestämt att skippa brödet. Jag undrar om man blir mer känslig när man ätit ren LC och försöker sedan återgår till kolisarna??
Jag tror att jag alltid varit "allmänt dålig" i större delen av mitt liv och inte förstått förrän nu hur det är att må bra!
Antagligen har jag varit lika känslig hela tiden.
Just det du säger där Margareta är intressant att du inte förstått hur det är att må bra. För så har jag med haft det. Jag bara åt och sen accepterade jag liksom att magen inte var bra…. Det var liksom bara så det var…
Vet man inget annat är det lätt att tro så…
nä inte ens läkaren som talade om att colon irretable ingår i Fibromyalgi.
Börjar närma mig ett liv som andra tar för självklart.
Det är ungefär som när man som barn sover över hos en kompis. Helt plötsligt öppnar sig en ny värld, som man inte visste att den fanns. Livet hos andra eller hur andra har det.
Men skam den som ger sig. Vill vara frisk och kommer att vara det också.
Ha en riktigt bra dag, ALLA.