Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1958 ggr
elin83
0

Socker eller sötningsmedel??

Vad är värst om man blir suuuper sugen på sött??

Socker eller sötningsmedel? Ngn som vet?Oskyldig

Jennix
0

Det bästa mot sug är att äta fet mat, helst fett kött.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

elin83
0

Jo, men om man bara MÅSTE…

Jennix
0

#2   Vill du bli av med suget på ett enkelt och säkert sätt, ät fett och kött istället. Faller du för suget och äter sött så är det en stor risk att du bibehåller suget.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Axol
0

Jag är ju inte alls någon expert på detta, men de flesta här rekommenderar ju ett sötningsmedel som heter Stevia. Själv använder jag vanligt sötningsmedel och ibland pyttelite vaniljsocker (även om jag har fråna också) och det klarar jag mig jättebra på. Dessutom slinker en och annan lightläsk ner när jag bara måste. Är dock inte beroende på något sätt av det. Smaken förändras efter ett tag också så att jag inte tycker att jag behöver så mycket sött längre…

Lycka till!

elin83
0

Men om man ska bjuda på middag inkl efterrätt, vilket är bäst/sämst.. Är det så att biverkningarna av sötningsmedel är det samma som socker eller?

MimLan
0

#5 Biverkningarna är än sämre med sötningsmedel. Titta under Artiklar och läs artikeln som heter Sötningsmedel.

Marylojs
0

Jag använder mig av ett sötningsmedel som heter sukrin när det behövs och upplever inga negativa bieffekter.

Dock tror jag INTE det är bra att använda sig av det i övergångsfasen, då måste man nog hur jobbigt det än är hålla sig ifrån allt som smakar sött för att lyckas komma ut på andra sidan.