Det funkar ju!! :-)
Jag har nu ätit enligt LCHF i 2½ vecka, började den 17 juli, utan att vara helextrem… dvs. har tillåtit mig någon skiva flatbröd om dagen, bakade nötbröd och har ätit en liten bit sådant per dag… kolhydratprocenten brukar hamna på runt 15% för det mesta.
Första fyra dagarna rasade jag 1,5 kg, förra veckan bara ett ynkans hekto, men eftersom jag alltid varit en varannaveckas-människa när det gäller viktminskning så tänkte jag att det är bara att köra på och strunta i om vågen inte rör sig supersnabbt. Jag mår ju så himla bra på alla andra sätt.
I dag när jag klev upp på vågen så visade den -1,4 kg sedan förra måndagen… alltså totalt 3 kg på 2½ vecka. Var jag inte övertygad innan om det förträffliga med LCHF så är jag det definitivt nu!
Så mycket smör, creme fraiche och vispgrädde som jag gjort slut på de senaste veckorna har jag nog inte gjort slut på de senaste 10 åren innan! Men så har jag också ätit godare mat nu än jag gjort på väldigt länge!
HURRA för LCHF!! 
Hurra för dig! Bra jobbat. Om fler kunde tänka "varannan vecka" så skulle nog fler vara lugnare på vågen…
Ja, du… det ser rätt kul ut i varukorgen när man går och handlar med all denna trevliga och mättande mat. För att inte tala om kylskåpet… fest hela veckan.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Visst är det fantastiskt skön känsla att minska i vikt men framförallt slippa det enorma suget. Bra gjort!
Grattis till en bra start och lycka till!

Tack för de uppmuntrande orden! Det känns jättebra!
Det är lite kul när man står vid mejerikylen och sträcker sig efter smör, vispgrädde och fet creme fraiche, och kan göra det utan att behöva armbåga sig fram… medan övriga shoppare står i klump och slåss om Milda margarin (huga!), lightfraiche och 5%'ig Lätt-Lätt-"grädde". Undrar när de stackarna skall inse vilka det är som lever det goda livet?! 
Visst är det kul. I vår ICA Maxi är där avgränsad område där det står något i stil med hälso… och där står Becel och kompisarna. Smöret för sig själv i en hörna. Fast jag tycker att folk köper lite mer smör idag. Speciellt äldre människor. Många ungdomar tror att lätta = smör.
Grattis till din start. Lycka till !

Grattis! Visst är det en härlig känsla att äta fett :D

Jättekul att höra att det har gått så bra för dig! Jag behöver verkligen stilla mig för att inte kliva på vågen för ofta. Har bestämmt mig för 2-3 veckors mellanrum men jag oroar mig väldigt lätt: "Ojoj, hur går det egentligen?". Jag blir lite styrkt av din berättelse.
Håller med om hur det är vid mejerikylen och hur det ser ut i varukorgen, se #4 och #1.

Trevlig läsning!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Ja, man lider med de stackare som tvingar i sig kemikalier istället för mat - och dessutom tror att de väljer det nyttiga alternativet.
Kul att läsa hur bra det går! 

Grattis.. kul när det händer något!
Sen så kan det vara lärorikt att väga sig flera gånger om dan oxå.. man ser att vikten varierar från dag till dag.
Själv brukar jag pendla ungefär 1,5 kilo från dag till dag, det är inte bara glykogenet utan även allt annat vatten i kroppen som varierar.. vi består ju till stora delar av vatten!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Det låter som en sund inställning till vågen. Vikten hoppar lite upp och ner hela tiden, och ibland står den still. För mig har den stått still i ett par månader nu trots att jag uppenbart blivit smalare, men jag har lika uppenbart fått mer muskler så trots att jag väger mig varje dag så stör det mig inte ett dugg. Jag tror egentligen inte det är hur ofta man väger sig, det är hur man förhåller sig till siffran som spelar nån roll. Eftersom jag väger mig ofta vet jag hur mycket det varierar och behöver inte få panik om det hoppar upp ett kilo eller mer från en dag till nästa.
Kanske fortsätter du gå ner, kanske kommer vågen att parkera någonstans ett tag. Men det kommer du ju att kunna hantera, eller hur?!

#12. Absolut, jag känner inte alls samma "panik" inför att ställa mig på vågen som jag gjort tidigare. Som sagt, jag har aldrig varit sådan som typ tappat 1kg/vecka stadigt, utan det pendlar väldigt mycket. Dock skulle jag inte klara att väga mig varje dag, då blir jag för fixerad, men en gång i veckan är perfekt!
Jag har inte några jättemängder att gå ner heller… kanske 7-8 kg… så jag vet att det kommer att gå mera trögt framöver. Just nu känns det ändå som en bisak, med tanke på hur kropp och själ i övrigt mår - vilket är UTMÄRKT!! 
#5 Apropå att många ungdomar tycker att lätta = smör… inte bara de tycker det. När min särbo skulle handla (detta var iofs före lchf-tiden) så hade jag skrivit "smör" på shoppinglistan inför bullbaket, och jag menade verkligen smör eftersom jag alltid har tyckt det är godast. Han kom hem med milda margarin! "Ja vaddå, smör och margarin är väl sak samma?" tyckte han… Jojo 
Trevlig läsning

Ja, det fungerar verkligen! =)
Har hållit på i fem veckor drygt och jag är inte ett dugg less eller saknar kolhydrater. Sen blir man ju alltid extra pepp när man märker resultat så fort!

Ja, det fungerar verkligen! =)
Har hållit på i fem veckor drygt och jag är inte ett dugg less eller saknar kolhydrater. Sen blir man ju alltid extra pepp när man märker resultat så fort!
Ja visst är det kool't !!
jag är så glatt övererastkad både att det inte är så svårt att hålla kosten o att man går ner så effektivt !!!
Kul Kul !!!