Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 613 ggr
raphanus
0

Rapport från Regnbågslandet

Nu har jag firat Pride-festival i en vecka drygt. Igår gick paraden av stapeln, men under hela veckan har man kunnat strosa runt i Tantolunden i Stockholm bland tält företrädesvis med olika drag av anknytning till homo-, bi- eller transsexuella. Bland de mer otippade inslagen i parken och tåget hittade jag Eskilstuna-tältet, Djurens Rätt, en viltkorvsförsäljare och representanter från Unga Allergiker. Och så tänkte jag: "Kan de, så kan vi!" Pride-festivalen är kraftigt medialt bevakad, och utmärkt att närvara vid om man vill synas. Kanske, till nästa år, vore det läge att ansöka om att få ställa upp ett LCHF-tält i Pride-parken! Eller gå i egen klunga med egen flagga i paraden?

Maten i parken i år var rätt okej. Det fanns lax och fläskkotletter, och det gick att be om att få potatisen utbytt mot bladgrönsaker, men ett restaurangtält med total LCHF-inriktning vore ju aldrig fel på en stor festival.

Jag vet inget om hur man driver restaurang eller hur man söker tillstånd, men nån annan här på KiF kanske vill hänga på? Vore det inte roligt att skåla i äggmjölk med en glammig transa, eller bjuda en butch på levermousse?

moos
0

Jag skulle så gärna velat gå på Pride men hade ingen möjlighet.  Måste vara en upplevelse utöver dset vanliga. Härlig stämning

Eremitha
0

Det vore naturligtvis både festligt och smart! Så många människor man skulle nå! Tyvärr har jag ingen kompetens eller kapacitet för att genomföra saken, men kan bidra med saluterande tankar Glad.

Fair Winds and Following Seas!