Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3644 ggr
elin83
0

Vad gör man åt dålig andedräkt!!

HJJJÄÄÄLP. min favvo krydda är vitlök, men nu när jag har börjat med lchf så bör man ju inte äta tuggummi, vad äta istället? Ska sitta på en buss till tyskland i morgon, och man vill ju inte bli avkastadGenerad.

elin83
0

Finns det verkligen inget alternativGråter

Bengt-Olov
1

Pepparmyntsolja! Finns en pytteliten behändig flaska på apoteket, om du hinner dit… :-)

Jennix
0

Tugga blad av pepparmynta! Utan socker, sötningsmedel men friskt!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

elin83
0

GladTack för tipsen!! ska köpa mig en kruka med mynta, och en flaska på apoteket.

sandrina
0

Jag tuggar tuggummi.. sockerfria…funkar för mig…

Hellis
0

måste det vara pepparmynta? Jag hittade "Sveitsermynte" i Norge, nån som vet vad det är, och om man törs äta det?

Sandrina, sockerfria tuggummin innehåller ofta aspartam, det ska man verkligen passa sig för!

Flobi
0

Här ska du få ett tips som gör att du kan äta vitlök utan att lukta ur munnen. Dela vitlöksklyftan och ta bort strängen. Utan den så luktar du inget ur munnen. Bra va?

Kram från vitlöksälskande Flobi Cool

Pasi
0

Hmmm - Mitt bästa tips är ju annars att just tugga rå vitlök….tar död på de flesta andra otäcka dofter!Flört

elin83
0

Hmmm… Kanske skulle vara bäst såhär i börjanFlört

Margareta
0

Jag tuggade V6 i krisläge förra veckan och hade inte gjort det på flera år.

Nu har jag sår i underkäken bakom framtänderna och vet ingen annan orsak än detta V6. Det vill inte läka.

Jag föredrar myntablad!

Numer pensionär i Nynäshamn

Hellis
0

Men funkar vilken mynta som helst?

Margareta
0

Det skulle jag tro att det gör!

Numer pensionär i Nynäshamn

Miyu
0

Munspray (Halita har jag) från Apoteket.

elin83
0

Hmmm… Kanske skulle vara bäst såhär i börjanFlört

parsley
0

Persilja lär ta bort vitlöksdoften.

Någon rökare på kolhydrater i fokus har tipsat om att man kan hälla några droppar pepparmintsolja på handen och slicka i sig det för att få bort dålig andedräkt.

Mynta brukar finnas att köpa i småkrukor i livsmedelsaffären. Vill man odla sin egen mynta, så brukar det finnas olika sorter på plantskolorna. Den myntan man odlar själv brukar smaka betydligt mer än den från livsmedelsaffären.