Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 2319 ggr
Benedictus
0

Benedictus tråd. Test-dag. Kommentera gärna!

Hej.

Jag är nybörjare på LCHF och är lite skeptiskt lagd. Men eftersom denna modell är i ropet så kunde det vara värt att testa, tänkte jag. Fast jag inser att det kan ta sin lilla tid innan det hela sätter sig i ryggmärgen. Hur som helst, i dag har jag testat att ligga lågt med kolhydraterna och högt med fettet. Proteinet har följt med av bara farten. Nedan följer vad jag ätit inklusive andelen kcal, prot, fett och kolh. (Jag inledde dagen med en påse typ Naturdiet vilket knappast hör hemma i sammanhanget). Du får gärna komma med kommentarer, tips och råd inför min fortsättning på den inslagna vägen.

Så här ser min testdag ut:

Kl. 06.00        Naturdiet, 1 påse

Kcal:              102

Prot:              12

Fett:               2

Kolh:              10

Fib:                5

-------------------------------------------

Kl. 09.30        Stekt bacon, 120 gr

Ost, Goulda, 83 gr

Tomat, 100 gr

Kcal:              650

Prot:              33

Fett:               55

Kolh:              1

Fib:

Kl. 12.10        4 skivor skinka

4 skivor ost, Goulda

Kcal:              246

Prot:              18

Fett:               19

Kolh:              0

Fib:

Kl. 17.10        Grillad kyckling, 170 gr

Fjällfil, 170 gr

Tomat, 118 gr

Kcal:              438

Prot:              38

Fett:              27

Kolh:             13

Fib:

Kl. 19.50        6 skivor skinka

Ost, Goulda, 47 g

Kcal:              206

Prot:              16

Fett:               15

Kolh:              1

Fib:

Totalt:

Kcal:              1642

Prot:              117 g

Fett:               118 g

Kolh:              25 g

Fib:                5 g

Wildrat
0