Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2698 ggr
Lillianna
0

Var köper man kläder i strl 46-50?

Jag har varit på shoppingrunda ikväll och storhandlat på Kappahls rea. Måste faktiskt lovorda Kappahl!! Jag hittar massor som både passar kroppen och smaken.

Nu drar jag storlek 44/46 på Kappahl och även vissa 48/50 går hyfsat. Var in på Lindex men hittade varken rätt storlek eller nåt som var det allra minsta snyggt. Förrut har jag handlat mycket på Lindex, men de har bytt stil och är numera svårare än HM…

Ska kolla Indiska på lördag, där brukar det finnas ok XL. 

Var köper ni kläder i större storlekar?? 

Jag skulle så gärna vilja ha en ny svart bikini, en svart knälång enkel vardagskjol och ett par svarta skjorts men det hittade jag inte ikväll. 

/Lillianna

~ Lillianna ~

Annabbk
0

Taillissime. Är en avdelning på La Redoute. En hel del riktigt snyggt, men jag tror det är lite dyrare än Lindex- Kanske. Dålig koll. Köper mest på rea. Köpte en klänning där idag för drygt 200.

Viktigt viktigt dock att det är franska storlekar. Så man får ta mått. Ta ett djupt andetag. Och köpa större stl än man är van…

Maia
0

Och HM:s BiB har faktiskt en massa fint just nu…

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Mervi
0

B'chick, tror det heter så, har snygga kläder från storlek 42 och uppåt, det samma gäller Zizzi.

elize-l
0
MiaP
0

Cellbes har bara korta långbyxor men det finns olika längder på Ellos. Så där brukar jag kunna hitta till mina långa ben. KappAhl brukar också funka.

MimLan
0

Åhléns har en del, vet inte hur utbudet ser ut i mindre städer men i Sthlm finns flera olika märken utöver deras eget. Annars handlar jag ofta på Big n' Trendy på Jakobsbergsgatan och de olika Almia-butikerna. (De hör till samma koncern nu, men utbudet varierar lite mellan affärerna.)

sussie
0

Underkläder (BH) och badkläder köper jag på Details men då måste man bo i stockholm eller örebro.

Mad-Roj
0

Ulla Popken, Ellos, Josefssons, H&M… sök på Plus sizes så får du bra tips!

parsley
0

Gudrun Sjödén har väl stora storlekar, om man gillar "kulturtantslooken" (har själv en hel del Gudrun Sjödén i garderoben).Flört

Sara40
0

Jag har inga bra tips på affärer gällande större storlekar - MEN vill tipsa Lilliana (och andra) om att vara öppen för att prova en storlek mindre än vad man normalt drar. Detta gäller ju inte alla märken men vissa (oftast lite billigare) märken har ju faktiskt nyligen gått och bytt storleken (i mm/cm) på sina storlekar - det vill säga före detta medium är lika stor fortfarande men kallas nu small och så vidare.

Många märkeskläder från "fina gatan" går ju dessutom upp i alla fall till storlek 44 och affärsområden med förra säsongens kläder till kraftigt reducerade priser har ju poppat upp på många håll i Sverige, om man nu inte är så modefixerad. Jag tittar ofta på sådana ställen och ofta är just både de minsta och de största storlekarna som det finns flest ex och störst utbud kvar av.