Är det vinet som bromsar vikten?
Jag äter nu ca 10g kh per dag och mår jättebra! Känner mig fastare i kroppen och har minskat någon ynka centimeter, men vikten står stilla! Hade som mål att bli av med de sista 1,5kg till 60kg innan augusti, men det står nu helts STILL!!
Misstänker att jag det är vinet. Under sommaren blir det vin minst tre gånger i veckan när man grillar eller träffar vänner eller kör AW. Inga mängder, men kanske två glas varje gång.
Är det det som bromsar viktnedgången? Har kört LCHF sen februari och endast gått ned 3kg.
Du kanske inte har några kilon att gå ner enligt din kropp?
Jag säger såhär: Ta det lugnt. Du ligger nästan på BMI, men ta det så vackert, drick dina glas, stå kvar på 60 kg och se vad som händer när sommaren är över. Då slutar du ju dricka de där glasen och värmen är borta. Vikten kanske dalar då. 61,5 ligger väl bra om du är 160 och har gått ner från 69 kilo sedan i maj (verkar det som på din sida). Bra jobbat!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Jag har tyvärr blivit vinsvullen under semestern..
Har ätit exemplariskt (kanske något för lite) under hela semestern, men min vackra kropp
har blivit svullen och sladdrig.. suck, då vet man det.

Maia - det har du rätt i!! Jag vägde ju nästan 69 kg (fast det var i januari) så jag har ju faktiskt gått ner ganska mycket :)
Ska njuta av sommaren och ett glas vin nu och då! :)
Ha de bra!