Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1021 ggr
TheWho
0

LCHF Literatur på tyska??

Hej! 

Min Mammas väninna skulle må bra av denna kost. Hon jagar Lightprodukter och ratar fett. Måste uppsöka toaletten akut flera gånger under dagen för att göra nr2.       I nästa sekund kan hon vräka i sig nästa 1 L  0,1%ig yoghurt och massor av bröd och andra kolhydrater men inget fett.

Skulle vilja få henne att testa LCHF i åtmindstone 1 månad men hon kan ingen engelska.

Finns det någon LCHF litteratur på Tyska?

Så undrar jag vidare om jag är tvungen att röra på mej för att minska i vikt. Jag har ca 20kg som jag vill bli av med och har ätit såhär sedan nov 2008. Har snarare gått upp något kilo istället för att gått ner.

Tacksam för svar!     Soliga hälsningar från Kristina

TheWho
0

Är det ingen som vet om det finns någon tysk litteratur??

eller har svar på min andra fråga.

Mvh Kristina

Wildrat
0

Ge oss en detaljerad redovisning av vad och hur mycket du äter så kan du nog få lite råd.

Vad gäller att röra på sig så är det ju inte onyttigt att göra det, större muskler bränner mer fett men du blir samtidigt mer hungrig. Men du vet ju inte om det funkar förrän du testar, eller hur?

Har du koll också på om din sköldkörtel fungerar som den ska?

Margareta
0

Håller med wildrat - vi måste veta mer för att kunna hjälpa dig, jag är helt säker på att det ´finns något på tyska det har varit uppe förut.

Kanske du kan söka på tyska? Just ämnet tyska är inte helt vanligt och det har bara gått några timmar sen du skrev frågan. Lite mer tålamod måste du nog ha. Folk ligger på badstranden eller jobbar och sitter inte framför datorn en sån här dag.

Numer pensionär i Nynäshamn

SvartKaffe
0

Det finns en polsk läkare som heter Kwasnievski,  han skall ha skrivit en bok som finns på tyska - kika i den här tråden.

TheWho
0

Tack alla Ni som svarat - jag lugnar mej ett tag.

Ska försöka stoppa in sidor från Min Mat här imorgon. Ska iväg straxt.

Tack ännu en gång!

Kristina

Henrik70
0

Här kommer en länk till ett tyskt forum www.lowcarbforum.de. Det kan kanske vara en bra början.

TheWho
0

Tack så mycket Henrik70 ska visa adressen för Mammas väninna i eftermiddag. Vi ska nämligen grilla med dom ikväll.

Hur är det med högt kolesterol går det att "bota" med denna kost?? Väninnans man har det och diabetes - vet dock inte om det är typ 1 eller 2.

Antar att han skulle må mycket bättre av den här  kosten han också. Men jag vet ju inte om dom är beredda att testa. Hoppas att dom vill.

Soliga hälsningar Kristina