Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1343 ggr
Vena
0

Äter jag rätt??

Hej på er alla!

Jag har lite funderingar på om jag verkligen äter rätt. Är det någon som vill ge mig lite synpunkter på "min" mat så vore jag glad.

Dagen idag ser ut som följer:

Frukost: 2 stekta ägg, 1/3 paket bacon, 1 avokado och lite linfrö.

Lunch:  1/2 grillad kyckling, 1 tomat och lite gurka.

Kvällsmål: Turkisk yogurt med hallon.

Jag är inte hungrig dess emellan och har inget sug efter sötsaker(förutom i det invanda betendet att alltid äta nåt)

Ska jag äta mer eller mindre av nåt??

Kramar!!

MimLan
0

Undrar lite över hur det ser ut med fettet. Du nämner inte mycket av det? Det är ju skillnad på om äggen steks i teflonpanna eller om de steks i baconfettet och att fettet följer med i måltiden.

Framför allt skall du alltid äta så att du är mätt länge, allt annat kan man pyssla med sen.

Om du lägger in vad du ätit i minmat.net är det lättare att se om fördelningen är lagom.

Vena
0

Tack för svar. Jag steker äggen i baconfettet så det följer då med. Men har lite svårt för fettet då jag är itutad sen länge att det ska vara så lite som möjligt… =)

Lägger in maten i minmat, och ligger då på 7% kolhydrat, 28% protein och 65% fett. Mer, mindre??

Margareta
0

Det finns en slags idealsiffra som är 5% kolhydrat - 75% fett och 20% protein, du ligger väldigt nära och det är bra för en nybörjare.

Numer pensionär i Nynäshamn

Wildrat
0

Mer fett till lunchen, kyckling är magert och behöver fett sällskap. En fet sås hade passat bra där.

Lite mer mat kanske? Hur många kalorier kom du upp i? Det är inte bra att äta för lite…

Denna kommentar har tagits bort.