Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 1195 ggr
Danitra
0

Nu är jag här och jätteladdad!

Hej hej!

Nu har jag bestämt mig för att ännu en gång för att ändra mina matvanor till LCHF. Senaste gången försökte jag följa Atkins men var inte helt förberedd och påläst. Den här gången känns det bättre, framförallt eftersom jag upptäckt det här forumet och andra bra sidor.

Jag är inne på min andra dag och mår som tur är bra redan nu, även tidigare så har jag dragit ner på kolhydraterna men inte kunnat helt avstå från pasta och potatis - mina två största fiender!

Ikväll blir det en laxburgare, smaksatt med ingefära, vitlök och lite sambal. Till det - OST!

Maia
0

Hej och välkommen! Och lycka till med att utesluta P&P (pasta och potatis). Du skulle ju kunna välja att göra den neddragningen fr.o.m. en viss dag, så att du blir mentalt förberedd. Har du familj som äter P&P kan de få äta ris eller bröd till maten under din omställning kanske?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Danitra
0

Maia: Min inställning är rätt bra den här gången. P&P får bli mitt godis som jag bara äter när jag verkligen tycker att det är värt det. Tyvärr äter make och son mycket, framförallt pasta men jag tror jag kommer klara av det. Jag måste ju lära mig att avstå från det trots att det står på mitt matbord!

:-D

Men blir det för tufft så ska jag prova ditt förslag.

Miyu
0

Varför måste du äta det bara för de gör det?

Bästa är att sluta tvärt tycker jag. Då ser man snabbare resultat och känner sig duktigare också. Prova att strimla vitkål eller zucchini istället för pasta och blomkålsmos istället för potatis.

Danitra
0

Jag håller med dig Miyu, jag slutade tvärt idag.

Men det är klart att frestelsen är större när make och son sitter och äter mitt "godis" framför ögonen. Jag vet dock vilka fördelar jag får av att avstå - jag mår så mycket bättre och kommer kunna nå min idealvikt. På sikt kommer jag försöka fasa ut pasta och potatis från hushållet dessutom.

Vitkål har jag hemma och har redan ätit ett kvarts huvud av, coleslaw är helt underbart gott! Blomkålen finns också hemma, ska prova att göra mos i morgon!

molana
0

Välkommen hit!  Skrattande

Tilda-T
0

Välkommen hit,hoppas att du ska trivas här med oss!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Danitra
0

Tack!

Medlem
0

Välkommen och lycka till :-)