ÄNTLIGEN I KETOS!!!
phu det var en jobbig tid med mycket abstinens…. o nu luktar det illa i munnen o svetten rinner, o pigg hahah o börjar känna riktig hunger fy fan va skönt…
stå ut med abstinensen ni som har det är det värt..
ps tom synen är annorlunda heheh skumt men underbart

Grattis :) Det där med synen känner jag igen. Det var precis som mina glasögon blev för skarpa. Har inte kännt av metallsmaken, men haft alla andra övergångsbesvär.
nej va roligt att vi märkte samma sak… ja det verkar som att en del är i ketos men inte känner det.. grattis själv
Inte känt av något förutom skitjobbiga övergångsbesvär, jag.

Förra söndagen hade jag dålig andedräkt och var matt och yr. Ont i huvet också. Och törstig. Lätt illamående.
Kanske var ketos? 
Hej Parise!
Hur märkte du att synen blev annorlunda, skulle vara intressant att få hära mer om dina upplevelser.
Grattis förresten till ketos! Jag ska börja om igen i morgon… Behöver därför lite uppmuntrande läsning från andra!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
ja tycker att den varit lite suddig när ja åt kolisar förut.. o nu har den blivit skarpare mera skärpt…

Jag undrar också lite över det här med ketos. Har kört på 5-10 g senaste veckan och har de senaste dagarna haft sjukligt ont i huvudet och ögonen! Tidigare åt jag ca 20g, men har nu minskat. Kan det vara ketos?
Jag har inte känt av någon ketos alls.
Från första dagen har jag mått jättebra. Det som hänt med mig i övergången till LCHF är:
- Viktnedgång 3 - 3,5 kg (det går sakta men det gör inget för det var inte orsaken till att jag började)
- Ledbesvär och värk är nästan helt borta.
- Värk i korsryggen.. helt borta.
- Ena axeln (där jag hade så ont att varje gång jag vände mig från ena till andra sidan vaknade jag av smärta) ..borta.
- Infektioner både här och där helt borta
- Nästan inga sömnsvårigheter längre. Vaknar någon enstaka gång bara men somnar om direkt igen.
- Jämnare humör och gladare
- Pigg, orkar mer
Jag kommer att försöka hålla mig borta från kolhydrater så mycket som möjligt i resten av mitt liv. Fick göra lite undantag på semstern där jag tvingades äta både bröd, pasta och potatis, annars hade jag fått svälta (var inneboende med helpension under några dagar långt ifrån affärer och ingen tillgång till bil) Gick upp ett par kg och mådde skitdåligt och jätte ont i magen.
Det är åtgärdat nu, tog bara några dagar att komma i form och gå ner det som jag hade gått upp.
Jag började med LCHF i mars 2008
Soliga hälsningar Lena

Det viktiga för de allra flesta är nog inte huruvida man befinner sig i Ketosis eller ej, det viktiga är nog att man vet att det finns och att det är naturligt och ofarligt!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ketosis
Samma med Glukoneogenis;
http://sv.wikipedia.org/wiki/Glukoneogenes
När man vet att allt detta är naturligt och att kroppen klarar att hantera regleringen själv, kan man lika gärna glömma allt, lita på kroppen och koncentrera sig på att leva; äta, sova och röra på sig på ett sätt vi är genom evolutionen annpassade till!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ja, men huvudvärken känns varken naturlig eller välmående… det kanske bara är en helt vanlig förkylning?

Som sagt, det kan vara vad som helst, själv har jag alldrig känt några sådana övergångsbesvär förutom att jag var seg i musklerna ett tag.
Tror att det till stora delar handlar om hur mycket kolisar man åt innan omläggningen. Själv åt jag väl något GI-liknande innan LCHF så det blev nog en smidigare övergång.
En gång trodde jag att det var ketoshuvudvärk och det smakade död råtta i munnen, var lite glad för att jag äntligen hade några tecken som stämde.. men sen kom jag att tänka på allt vin jag kolkat i mig kvällen innan. 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Äter man låg mängd kolhydrater är man i ketos varje sig man känner av det eller inte. Alla som är i ketos känner inte av problemen som t.ex. dålig andedräkt, det är bara en del som gör det.
Man kanske inte vet om att man har dålig andedräkt, det kanske är andra som kan känna det men inte säger något? Jag äter väldigt få kolhydrater och kanske är i ständig ketos det är väl därför jag inte känner/känt något.
Ska ta reda på vad det innebär med Ketos, har nog inte förstått det riktigt tydligen.
#13, Ketos innebär att kroppen inte har tillräckligt med kolhydrater för att använda enbart det som bränsle för dom delarna av kroppen som behöver det, så det börjar använda ketoner som ersättning.
En del personer producerar mer ketoner än dom behöver i början för att kroppen är ovan, då försvinner överskottet ut genom urin och utandningsluft. Till slut så anpassar kroppen det så att den inte tillverkar mer ketoner än den behöver, då blir det inget överskott och lukten försvinner. En del klarar av att producera precis den mängden dom behöver redan från början, dom får aldrig något överskott överhuvudtaget, och slipper andredräkten. Det är inte sämre på något sätt och betyder inte att dom är i mindre ketos.
#14 Tack för information om ketos nu vet jag lite mer.
Ifall man man vill ha bevis finns det stickor att kissa på, då vet man säkert hur mycket ketoner kroppen tillverkar. Ju fler ketoner desto starkare färg. Här i Geneve köper man de på apoteket, vet dock inte ifall de finns på svenska apotek. Ketostix har jag för mej de heter (var flera år sedan jag köpte sist).
#16 De visar bara om man har överskott av ketoner. Det är inte självklart att man har det. Med andra ord finns det ingen egentlig nytta att köpa sådana stickor.
#16, Dom stickorna är inte tillförlitliga. Dom kan visa negativt fast man är i normal ketos, dom visar bara om man har överskott. Dom enda som har nytta av dom stickorna är diabetiker typ 1 som vill kontrollera om dom har en specifik sjukdom som beror på insulinbrist.

JAG OCKSÅ!!! =))))
Har haft många svackor det här året med fusk o kolisar hit o dit, men nu har jag faktiskt lyckats hålla mig strikt i 2 veckor och nu förstår jag inte längre hur jag kunde skitit i allt så länge. Man mår ju trots allt bäst när man är i ketos. Inga humörsväningar, inget sötsug, alltid på topp! =)
Ikväll åt vi underbart grillat kött med grekisk sallad, bearnaise o rödvinsgräddsås! MMMMMM
Det var flera år sedan jag använde ketostix, tyckte då att det var kul när de blev mörkt lila. Nu bryr jag mej inte det minsta, jag äter minimalt med kolhydrater och mycket fett och så få det vara bra med det. Jag trodde iofs att stickorna var pålitliga, där ser man vad man inte vet!