Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1864 ggr
maxiq
0

EU-stöd för sockeranvändning

Aftonbladet har smugit in en liten notis om att det utgår jordbruksstöd från EU till t.ex. GöteborgsKex och Coca Cola som tack för att de använder socker i sina produkter! 

"Hälsoaspekten finns inte med. Egentligen borde den väl göra det, säger Harald Svensson, chefsekonom vid Jordbruksverket". Borde?! Samma Jordbruksverk som Livsmedelsverket lyder under. I'll rest my case…

Skrikandes

kickelina66
0

Man slutar aldrig att förvånas. det är en konstig värld vi lever i.

nobban7
0

jaaLedsen

ebet
0

nästa blir väl EU stöd till sprit och cigaretterPenga mun

Tilda-T
0

Det man osökt funderar på då , hur ser EU-stödet till Danisco ut?

Undrar just hur många miljoner som pumpas in redan där i det första ledet?

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Sara40
0

#3 - Jag vet att jag såg en dokummentär för några år sedan gällande Grekiska tobaksodlare som fick EU stöd för sin verksamhet! Tobaken var dessutom av så dålig kvalité - det blev billiga cigaretter (andra tobaksprodukter?) i 3-e världen av denna tobak…

Gronstedt
0

Om de stöder dem som väljer naturligt socker istället för sötningsmedel är det ju inte fullt så dumt …

maxiq
0

Det sjukaste är att bönderna får nog bidrag för att odla sockerbetor och sedan ges bidrag till producenterna för att de gör av med överskottet! :-s

Ge endast bidrag till bönder som upplåter sina marker åt betande kor!

Minorca
0

Hej

Eu- stöd är något mycket invecklat, men jag tror att  socker stöder man produktionen så att man kan  sänka marknadspriser, däremot stöder man grönsakodlingen genom att "köpa" ( nere i europa) upp 2:a sotering och den dumpas på tippen för att hålla upp marknadspriserna.

Tilda-T
0

Vilken sjuk värld vi lever i om det är sant!!Skrikandes

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!