Välkommen Kollabella
Jag flyttade Kollabellas presentation till en egen tråd, så att vi hittar henne….
----------------------------------------
Hej alla, ny här från i dag.
Jag är naturligtvis intresserad av kost och kosthållning, det svåra är att det finns för mycket i dag att läsa om.
Jag tror att vi har våra gener och arv och miljö, allt påverkar oss både negativt och positivt.
Vi kan överäta både när vi är glada och ledsna, vissa personer har den läggningen medan andra inte.
Vissa missbrukar mat precis som man missbrukar sprit, spel, shopping mm……allt bottnar i vårt psyke. Vi är överambitiösa både i hemmet och på jobbet.
Vi startar en klubb där vi lär oss säga NEJ och att sätta oss själva i första rummet utan att få ångest!
Gör vi det har vi kommit en bit på vägen mot idealvikten.
Jag själv har inte precis varit fet i min barndom eller uppväxt, utan övervikten kommer utav årvis med massor med arbete, övertid, dåliga matvanor kom då också i form av att skynda sig hela tiden, det blev att slänga i sig maten samtidigt som jag jobbade, (redigt)eller inte äta alls på hela dagen med följd att jag vräkte i mig på kvällen då kroppen skrek efter fett och socker. På 30 år ökar man ca 30 kilo, inte alls svårt. När jag går upp är det inte lika kul att röra på sig heller, det gör ont i både ben o rygg mm mm, på den vägen är det.
Men nu har jag kommit dit i livet där jag vet o känner vad jag mår bra av. Klart jag vill ner i vikt, men det är lika viktigt att må bra och äta rätt så jag tror och hoppas på sikt kommer kilona att försvinna,
jag har tappat 4.5 kilo sedan i juni, började med fasta i 10 dygn, sedan försiktighet med socker och vitt mjöl, ätit mer frukt o grönt, rört mig lite mer osv, varit mer motiverad och mått bra i hela kroppen även psyket. Hoppas det fortsätter i rätt riktning nu.
Numer pensionär i Nynäshamn
Välkommen Kollabella och jätteroligt att Du kom hit.
Jag loggade faktiskt in på MSN särskilt för att se om jag kunde hitta Dig och tipsa om detta.
Här finns massor av glada och trevliga människor som älskar att dela med sig och berätta om hur bra de mår av sin kost.
Till er andra:
Kollabella och jag har alltså träffats på ett viktforum 2004 och har hållit kontakten sen dess. Jag har tjatat på henne om lågkolhydratskost, så det sprutar nog genom öronen på henne…
stackarn….
Nu är Du i alla fall här och jag tycker på inledningen att Du är på god väg…när man insett att socker och vetemjöl är en stor bov har man kommit långt.
Bli inte chockad bara när Du börjar läsa runt om hur många av oss äter, tänk bara att Du ska ta allt en dag i taget i Din egen takt….
Plötsligt hittar Du något litet korn som passar Dig och så testar Du det också…
Jättestor kram och återigen massor välkommen, jag blev jätteglad när jag såg Ditt namn!!!
Välkomen hit!

Hej och välkommen! Ja, här pratar vi massor av fett, men som sagt: bli inte rädd! ;)
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Hej KollaBella! vill oxå häls dej välkommen hit.för två veckor sen viste jag inte att denna sajt fanns ,nu har jag den som startsida och är inne flera ggr per dagJag gillar den skarpt.

Tjenixen Kollabella och välkommen till ett kul gäng hoppas du ska trivas!
Den här sidan blir ett beroende mer eller mindre om man börjar skrota runt här då och då.
Själv har jag tappat bort 10 kg på ungefär 3,5 mån och jag har väl aldrig ätit så mycke och så gott med massor av fett, hoppas du kommer att tycka lika bra om den här sidan som jag gör!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Beroende var ett milt uttryck… ibland känns det som jag tillbringar mitt liv här… jag har oerhört svårt att slita mig och göra tråkiga saker. Vi har flyttade hem från stugan förra helgen och packningen står kvar… Säg att jag skall skärpa mig, snälla…

Tycke vi inte du behöver göra Margareta vi trivs bra med dig här, du kan väl gå å slänga in en tvättmaskin å hänga den eller tumla den e mellan raderna här
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Välkommen Kollabella !
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Hej och välkommen