Grillträff i Stockholm
Välkomna på grillfest vid min kolonistuga i Eriksdalslunden fredag 25/7 vid 17 tiden (om det inte spöregnar). Man hittar dit om man går Vickergatan som går bredvid Erisdalshallen (inte Eriksdalsbadet) tills den svänger till höger, där stannar man och tittar snett till höger över gräsmattan så ser man ett litet svart hus med gula knutar mellan buskarna. Där är det. Eriksdalshallen ligger på Ringvägen, buss 4 och 3 går förbi och det är ca:10 min. promenad från Skanstulls tunnelbana. Skicka ett mail så jag ser om och hur många som kommer så jag vet om jag skall låna in grannens grill. Jag håller med grill möjlighet och tar med Ukulelen om det är någon som känner för allsång. Ta med det du vill grilla och något att sitta på. Om det blir för många så får vi se till att ha lite engångsgrillar i beredskap. Man får alltid plats för hela parken är på andra sidan staketet.
Vi ses Björn
hej Fricko!
trevligt med fler grillträffar. Du är hjärtligt välkommen till Uppsala också den 12 juli. Du vet det är faktiskt inte så långt till Uppsala från Stockholm…
!
Någon ukulele har jag inte, men ett flertal av mina grannar
har det och brukar spla när vi träffas!
Men det hänger en välanvänd lite sprucken Levin-gitarr här på väggen, som jag själv inte kan traktera, men du kanske kan.. den har varit med på många allsånger runt lägereldar m.m…
Som sagt, du och andra stockholmare är välkommna till Uppsala-träffen också !
Själv kommer jag gärna till Eriksdalslunden den 25 juli.
Tack Frodig det hade varit kul men då är jag i östra Finland och bastar. Men välkommen den 25.
Tänkte just kolla om ni hela gänget brukar ses och hitta på saker? Vore nice!

Å vad trevligt, jag kommer jättegärna! Annika

Toppenkul. Ska försöka om jag finns kvar i stan. Just nu ser det ut så!
Karin
//Karin

åh vad trevligt det låter, som det ser ut nu kan jag komma! Men brukar jobba fredagkvällar, om jag inte gör det kommer jag gärna!
Tack för inbjudan! :) Om jag är ledig och fortfarande i Stockholm så kommer jag gärna. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Ååh OT vilken fin bild Mimsivimsi!
Såg din profil jättefina kort 
Jag är tyvärr inte hemma - hade gärna kommit annars.
Numer pensionär i Nynäshamn

Kommer gärna om inget oförutsett inträffar. Vet precis var stugan ligger. Promenerar ofta i området.
Har lite fobi för att komma hem till främmande människor. Men how about grilla ut i nån mysig park nästa gång? Typ Rålis? :)
Tråkigt!!!!!!!!!!!!!!!! Enda helgen i sommar som är helt uppbokad utan möjlighet att ändra.
Gärna om jag är i stan. Är i stan nu men räknar med att åka snart. Men ska va tillbaka 1/8.
Låter trevligt! Bor i Uppsala, men tar gärna en tur till stora staden. Hoppas på ressällskap härifrån.
Låter hur trevligt som helst ..ska se om jag kan komma.. har hög feber så får se om jag mår bättre tills dess.

Låter jättekul! Jag tror att jag är ledig :)
Känner dock lite press över maten. Får man onda ögat om man tar med sig något med för mycket kolhydrater? ;)

Vad spännande!
Jag känner mig väldigt ny här och jag är inte så van att träffa folk så här men jag ska försöka komma. Kommer tillbaka till stan just den 25:e.

Grillträffen i Stockholm blir av men den är flyttad till Bangolfbanan i Tanto-områdent nere vid Årstaviken, se tråden "Grillträff i Stockholm installd".
Eftersom vi inte är säkra på att det är så lätt att grilla föreslår vi picnic istället. Ev. kan man ta med en engångsgrill om man absolut vill grilla.

Hittar inte tråden "Grillträff i Stockholm installd". Var får jag info om träffen?

Grillträff i Stockholm inställd ska det vara.
Vill bara påminna om att vi ses och har picnic istället - för er som inte hunnit se det
Tanto nere vid minigolfbanan kl 17 i eftermiddag
!

Ligger hemma med feber idag… så jäääääkla tråkigt! Skulle varit så roligt att få lite ansikten på alla LCHF:are. Hoppas ni har en rolig kväll!
Tack för en trevlig kväll tillsammans med er nere i Tanto - NillaNina, Ingela-f56 och Raphanus
!
Visst var det en himla het och väldigt varm dag, men det gjorde inget för vi flyttade runt lite och turades om att dela på skuggan eller hur? Och du Raphanus delade med dig av din "chokladost" också. Smarrigt!
Roligt att se er och prata med er, trevligt att få dela erfarenheter och tankar med lchf:are över lite god mat
. Träffas gärna fler gånger.

Instämmer med dig frodig.
Kul och jättespännande för mig som är ganska ny här. Jag hade ingen aning om hur jag skulle veta vem av alla människor som också var lchf-are, så jag frågade faktiskt
och det vart napp! 
Nästa gång får vi ha en fläskkotlett dinglande i knapphålet!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Hehehe!

OJ, såg detta försent! Hade gärna hakat… ny på det här som jag är!
Ja, det var trevligt att ses och prata över en bit riktig mat. Det var jättemycket folk där. Det var tur att jag hade träffat raphanus förut, så vi två från Uppsala hittade därför snabbt honom och NillaNina. Vi skrev LCHF på en pappersnäsduk och hängde fast vid det bord vi satt vid, ifall det skulle komma några fler.
Jag bad en man att ta en bild på oss med min kamera, men det dröjer ett par veckor innan jag kan få hjälp med att få över den till datorn. Jag har haft så mycket annat för mig och inte brytt mig om att lära mig hur man gör. Men den kommer, har jag tänkt.
absolut att det blir fler tillfällen att haka på godivaex
Fläskkotlett i knapphålet…hahaha
! Hade funderat på en vimpel på en pinne jag.. att sätta ner i marken där man slår läger. Men då kan man ju ha en fläskkotlett som motiv…