Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2546 ggr
jaghetersophia
0

Laktosintolerant

Någon mer som är laktosintolerant? Blir det bättre av att äta denna kost?

Zepp
0

Jag oxå, dricker inte mjölk men grädde klarar jag och ost o youghurt o sånt!

Det finns de som säger att om man sakta tillsätter lite laktos åt gången öäkar laktasproduktionen hos många!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kaisakavat
0

Jag är laktosintolerant men jag vet inte om kosten i övrigt påverkar… fast om man drar ner från stora mängder mjölk, fil, youghurt, så blir det förstås bättre… Skrattande

Jag använder smör, grädde och naturell fet youghurt (turkisk 10%). Grädden brukar jag köpa laktosfri. Har då inte några problem med den lilla mängden laktos jag äter. 

Kanske nån annan vet nåt..

Katarina2
0

Jag är väldigt känslig…har nog tyvärr snarare blivit sämre av den här kosten…men jag vet vad jag ska undvika…så då går det bra.

Bengt-Olov
0

JAG TROR att bakteriefloran blir så mycket bättre på den här kosten, och inte minst om man dessutom ser till att få i sig mycket mjölksyrebakterier. Utifrån min amatörmässiga synvinkel, så borde detta åtminstone inte vara till ondo för laktosproduktion, utan kanske snarare till godo. Gissar att man kanske måste ha lite tålamod ändå, och som sagt, inte vara för snabb med att öka på sitt intag av laktos… Någon med lite KUNSKAP som kan bekräfta eller dementera!?

Zepp
0

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.