färdiga produkter !
Jag undrar hur är det med Knorrs Vie .. är detta en ok att dricka …
jag har vant mig att dricka Activmele är det ok ?
jag har lixom lite behöv att kunna dricka lite halv matigt när hungern tryter … finns det förslag tar jag gärna det !!!
skulle behöva lite köpa guide .. känner att när man bara är jätte hungrig innan man hittat nått …blir man tokig o nallar gärna av den snabba maten !!!
tacksam för hjälp o lite vägledning !!
Jag tittade på näringsdeklarationen på Actimel, de innehåller mycket kolhydrater, lite fett. Utöver det även sötningmedel. Vie är ju rena fruktpuréer, vilket även det är fullt med kolhydrater och lite fett.
Rent krasst är det inget som hör till LCHF, såvida du inte kompletterar med med fett. För många är kolhydrathalten så hög att det äter upp hela den ranson kolhydrater man har per dag.
Är du intresserad av LCHF är det en fråga om att äta protein och fett så att man får mättnad från det. Vare sig Actimel eller Vie, hjälper i det avseendet, de stöttar snarare hunger och sug och man sitter fast i att äta ofta. Vettigare mellanmål är ägg, ost, salami, etc.
Här är en länk till en broschyr om vad LCHF är och vad för matvaror som man kan äta.
Tack för ditt svar !! jag kollade efter jag skrev o innsåg att det får bli andra ha i kylen till hand saker man får äta !!
Som baby bel o nånn god stark ost !
jag tror att varmrökt lax är den bästa snabbmaten jag kan ha kvar utan att ändra för mycket på't *ler …
ja söker man så finner man ..alla tips är bra ..
måste dock erkänna att suget är typ det första som försvunnnit !!! märkligt !
#2 Ja, visst är det som ett mirakel när suget försvinner… Grattis!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna