Ost-omelett
Idag har jag laddat kylen med färdig omelett/paj.
7 ägg
1 dl vispgrädde
1 dl riven ost
1 dl riven västerbottenost
1 brk Zucchini/paprika(Zetas sortiment)
1 pkt bacon
1 stor klick smör
Vispa äggvitorna till hårt skum. Blanda äggulor,all ost och zucchiniröran. Rör nu samman äggvitor och äggulsröran.
Klicka smöret och fördela baconet i bitar i en eldfast form. Ställ in formen i 175 gr. tills smöret smält. Ta ur formen och häll omelettsmeten över baconet. In i ugnen igen ca 10 minuter tills smeten stannat sig och fått lite färg.
Jag lät sedan omeletten kallna helt och skar i tårtbitar som nu ligger i kylen…när hunger sätter in och det är bråttom.

Låter hilma gott Katarina! Måste jag också prova på!
Hur har Ni det i sommarvärmen?

Bara bra, har badat och solat och kollat på fjärilar hela dagen.
Har också gjort en omstart av kosten nu i måndags(igår)…vi har slarvat lite…men nu känns det bra igen…mår ju så himla mycket bättre.
Recept är alltid välkomna! Endast en fråga dock, får man döpa om din titel till t.ex. Ost-omelett eller något liknande? Så att folk kan leta mer fokuserat i recept-avdelningen? 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Absolut!…

Idag blev det en annan variant.
Salami i tuna strimlor…först i ugnen med en smörklick…sedan soltorkade toamter,ägg.svartpeppar, salt och riven västerbotten och riven vandlig ost…en liten skvätt grädde och en knippa färsk hackad oregano.
Mycket gott…smakade som kalla pizza-bitar.