God morgon 27 augusti
I morse kändes det som "slutet av augusti" i luften.
Balkongdörren är öppen och sval luft tränger in.
Det är vi inte bortskämda med.
Jag åt bacon & ägg till frukost med en kula potkäs på stark ost, inte så dumt faktiskt, även om jag normalt tillhör dem som inte gillar bacon till frukost. Jag har ju förmånen att ha en man som äter "bacon & ägg" året runt och då kan jag åka snålskjuts åtminstone på helgen…
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag känner också att luften var lite höstlik idag. Hoppas att det riktiga höstrusket med regn och blåst och kyla håller sig borta ett tag till. Ha en bra söndag.
åhhh vet inte om det är min enorma huvudvärk efter mitt vin intag igår, men hösten verkar vara här i Skåne med….Tittar lite upp över sängkanten ut genom fönstret

I slutet av Augusti är ju en perfekt tidpunkt att leta/plocka svamp, sagt och gjort jag får slita mig en stund från datan och ge mig ut en sväng, nu har det regnat lite den senaste veckan också så det kan finnas vissa chanser att det kan ha stuckit upp nåt ur jorden .
Hör av mig om resultatet senare, ha en bra dag, speciellt du KIA ta hand om huvet!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Från mitt fönster ser jag folk bada på andra sidan viken. Själv packar jag och svettas, det är dags att åka hem till stan om ett par timmar och mycket ska hinnas med. Jag hade hellre legat på bryggan med en bok… Hösten känns ännu ett tag bort, men luften är hög och klar. Det är rätt underbart…
*stay calm - be brave - wait for the signs*

Grannen kom just hem med kantareller och stora karl johan. God jakt Tilda!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
I morse vid halv 11 när jag öppnade fönstret i sovrummet var det klar luft som kom in, fast det visade 22,5°.
Dessa dagar med klar luft är GULD.
Vilken dag…
När klockan var 20.30 var det forfarande 19 grader trots att det regnade kraftigt och blixtarna for i kors på himlen…
Numer pensionär i Nynäshamn