Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1567 ggr
maxiq
0

Frukt är socker men inte om man blandar den...

I Kvällspasset i P3 i går kväll så hade de bjudit in en "Yogatränare och fitnessguru" för att berätta om vad man ska äta för att få energi för att se på många filmer. Hon verkar ju ha förstått en del men sen?:

"inte så mycket frukt - socker, frukt är ju mycket socker, och socker ger ju oss en 'high' snabbt. men inte så uthålligt så du kanske klarar dig igenom en DVD-film om du äter mycket frukt, t.ex. Så jag skulle mer lägga en liiite stadigare smoothie med avokado, banan, lite goa hallon och så skulle jag lägga dit lite Spirulina"

Öööööh? :-|

Zepp
0

Alla kolhydrater man äter framför TVen räknas inte!!Skrattande

Likadant om man står upp o äter! Förvånad

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Raring
0

Jamen det vet ju alla att avokado och ffa banan innehåller fibrer. Och fibrer mättar ju.

Spirlulina? Är inte det den där giftgröna algsörjan som Anna Skipper får folk att dricka till frukost? *ryst*

Miyu
0

Spirulinadrinkar är iof supergoda. Men de förbjöd spirulina för länge sen, då slutade Brämhults ha det i sina drickor.

piri-piri
0

#3 Spirulina är inte förbjudet.

Miyu
0

Förbjudet och förbjudet, det försvann av en anledning att det kunde göra mer skada än nytta. Nån kostmänniska sa att det gav hjärtskador.. ehm.

Fast nu finns det ju i Brämhults Superfruits igen.

blomsterflickan
0

Men avocado är väl nyttigt?

Raring
0

Jadå avokado tillhör de nyttigare grönsakerna. Men det är en del kolhydrater i dom också.

Det var nog inte avokadon som åsyftades i TS, utan det faktum att dietisten först dissar frukt som energikälla (för att det bara är snabba kolhydrater) och därefter rekommenderar en fruktsmoothie med liiiiiite stadigare frukter (fortfarande bara snabba kolhydrater). Fundersam Knas.

#1 Även provsmakningskolhydrater som intages under matlagning är effektlösa. Och de där man "räddar" från kompisens tallrik också. Oskyldig

Maia
0

Man kanske kunde göra en fin energidrink på avocado och grädde…

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Tilda-T
0

#8 testa och låt oss höra vad du tyckte, kanske med en liten snutt salt till?Förvånad

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Medlem
0

#8 Det brukar jag göra då och då när jag inte har tid att laga mat. Mkt gott lovar jag!

andreas0
0

Eller så tar man en kall fläskkotlett som man stekt upp i förväg. Eller varför inte två? Man orkar garanterat se alla filmer man vill efter det. Räcka ut tungan

Tilda-T
0

#11 Det är lite mer att tugga på också, räcker längre, kanske kan ha dom som tilltugg till filmen?!Flört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

piri-piri
0

#5 Det finns även att köpa i pulverform så att man kan blanda i vätska och dricka det. Fråga om spirulina handlade om hur det odlades och dess renhet.