Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1367 ggr
dkny84
0

Rätt eller fel

Hej!

jag vill verkligen försäkra mig om att de jag stoppar  i minnen är enligt LCHF:

Igår åt jag tex tzatziki till lunch som ett tillbehör men sen på eftermiddagen åt jag turkisk yoghurt som mellanmål??lång inne känns de som för många kolisar är de det???

Tacksam för alla svar ja kan få så jag inte gör fel

Took
0

Ett bra tips för att kolla sin mat är att gå till MinMat.net och skriva in vad man har ätit! Det är helt gratis och en stor hjälp i början.

Turkisk yoghurt är bättre än vanlig "kartongyoghurt", men det finns klart bättre mellanmålsalternativ om man vill hålla LCHF, t.ex. te med kokosfett/smör/ghee, eller ost-och-skinkrullar med smör. Men äter man tillräckligt med mat till de riktiga måltiderna så ska man faktiskt inte ha lika stort behov av mellanmål på den här kosten som man har med kolhydratkost!

Maia
0

En sak till… för att man ska kunna avgöra om det är rätt eller fel, behöver du skriva lite mer om vad ditt mål med LCHF är. Det är smart att göra det på den personliga sidan, så behöver du inte upprepa det varje gång du skriver en fråga.

För en sådan som mig skulle det inte vara bra med både tsatsiki och yoghurt som mellanmål. Men det är helt individuellt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

dkny84
0

Neh asså jag åt tzatzikin till lunchen med annat och sen innn träning åt jag yoghurten

Maia
0

"3. Ja, det var så jag menade. Såhär skulle jag skrivit: "både tsatsiki till lunch och sedan yoghurt som mellanmål".

Om du vill gå ner i vikt kan det vara bra att hålla ögonen på mjölkprodukter. Men det är inte helt klart om du har mycket att gå ner i vikt eller om du är någonstans inom BMI och vill gå ner lite mer?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Took
0

Visst kan det vara OK med tzatziki (jag älskar det, särskilt nu på sommaren) men då som tillbehör till något mer protein- och fettrikt. Att sedan fylla på med ännu mer yoghurt istället för att ta något mer LCHF-vänligt kanske motverkar ditt syfte med kosten, men som sagt beror det ju på vad ditt syfte är. :)

Jennix
0

Yogurt kan vara helt OK…MEN för vissa är mjölkprodukter (jag räknar inte in smör här) känsligt och gör att dom inte går ner i vikt.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Miyu
0

Låt inte en måltid endast bestå av mjölkprodukt.