Pärsons tunna skivor!!
Idag var vi på COOP i Norrköping och döm om vår förvåning när vi råkade titta till på ett paket med Pärsona tunna skivor, rökt gourmetskinka! På den satt en gul lapp där det stod :Ej tillsatt Glutamat E621! Det är ju hur bra som helst, och dessutom bara 1 kolhydrat/100 g. Härligt att kunna äta den igen!

Jag har också sett att det står så! Vilket jag tycker är JÄTTEBRA!!
Hoppas att andra producenter av mat tar efter.
När jag handlade senast på Ica Maxi Norrköping så var både Arlas och SkåneMejeriets Grädde slut liksom Bregott Normalsaltat.
Undrar hur många personer som äter enligt LCHF i Sverige?
Soliga hälsningar från Simonstorp
Det är tydligen fler som har läst Den hemlige kocken…
m lchf h ;-).

Tittade på den idag när jag var och handlade, men tyckte ändå det kändes lite trist med sockret i - inte mycket, men ändå. Men det är ju bra att de tydligen har upptäckt att det finns efterfrågan på att slippa glutamat i alla fall.
Själv köpte jag istället på extrapris Sibyllas kabanoss med 1,5g kolhydrat/100g; Griskött, nötkött, grisfett, vatten, koksalt, potatismjöl, kryddor (svartpeppar, mynta, vitlök, dill, rosmarin), stabiliseringsmedel E450, antioxidationsmedel E300, konserveringsmedel E250. Köttmängd 89%. Det får duga till middag.
Jag blev utan bacon i förra veckan, vilket inte hänt tidigare 

Visst är det trist med sockret men är man sugen på skinka, vill man inte ha korv :)

Man kan förresten ge sig in på Pärsons hemsida och peppade dom att ta bort E621 i alla sina produkter! Det har jag gjort!