Fett hår av LCHF
Sen jag började med LCHF har jag varit tvungen att tvätta håret mycket oftare, vilket är trist. Får panik av att känna mig fet i håret. Dock växer naglarna så det knakar utan att skiva sig, vilket är kul!
Någon annan som upptäckt detta?
Njae. Ingen skillnad på håret för min del, bara att skalpen blivit bättre. Men naglarna är hårda och håller numera.
Nej har alltid haft torrt hår och det är tyvärr inte bättre nu, är risigt.
Naglarna blev bättre ett tag men nu skivar dom sig igen,dom växer kantiga = upphöjningar är alltså inte jämna o fina.
Tipsa gärna om vad det går att göra åt detta.

Mitt hår är också fortfarande väldigt risigt, men mjällen har försvunnit, och det liar inte i hårbotten längre. Fortfarande torr hy, dock.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Jag behöver också tvätta håret oftare, och allra värst är det när jag steker mycket bacon eller andra osiga saker!
För mig är det tvärtom. Håret blir inte fett lika fort. Nu tenderar mitt hår visserligen att vara torrt istället för fett, men i vilket fall håller det sig fräscht längre.
Jag tvättar mitt hår varannan dag som jag gjort tidigare. Naglarna är hårda men lite randiga som dom var innan oxå

Mitt hår är bättre än någonsin tidigare.
Dessutom har jag slängt allt vad schampo och balsam heter.
Jag tvättar håret + hela mig med de handgjorda tvålar, med fina oljor och vissa även med härlig getmjölk i, som jag gör själv. De torkar varken ut hud eller hår, som industritillverkad tvål gör.
För att håret inte ska bli tungt av tvålrester, så har jag komponerat ett surt gelé som neutraliserar tvålen. Det fungerar utmärkt, och mitt mjuka "babyhår" får äntligen ett ordentligt lyft och ligger inte längre platt och stripigt på huvudet.