Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1101 ggr
KajsaVarg
0

Mina resultat för 2 veckor.

Jag började äta lchf kost i februari i år. Fram till juni gick jag ner 6 kilo, var inte superstrikt och fuskade en hel del.

Sen blev det semester och jag levde i ren kolhydratssynd, resultatet blev att jag gick upp ca 3 kg Ledsen

För två veckor sen började jag med kosten igen och jag har på dessa två veckor gått ner 3,5 kg!!

"Bara" 14 kg kvar till mitt mål…

parise
0

grattis…. va åt du ibörjan när du gick ner 6 kilo?

KajsaVarg
0

#1#

Jag åt samma mat som nu dvs bacon, mycket ägg, kassler, broccoli, 50/50 färs, spenat, ost, skinka, grädde, keso, lax osv.

NU är jag dock noggrannare med att föra in allt jag äter i MinMat så jag ser att balansen blir rätt och att jag också håller lite koll på kalorierna, tror jag behöver det.

Men jag äter mej alltid mätt och känner mej aldrig hungrig. Sötsuget är väck så länge som jag inte avviker och syndar med nåt som triggar igång. För min del behövs det inte mer än lite mörk choklad eller hallon med grädde för att dra igång sötsuget.

Så sånt låter jag bli. Jag äter bara MAT.

Matmamma
0

Mycket bra! Har du känt andra hälsoförbättringar förutom viktnedgång?

KajsaVarg
0

#3#

Känner väl inget speciellt mer än att sötsuget är borta och att jag får äta mej mätt utan att jag går upp i vikt av det.

Maia
0

Grattis KajsaVarg! DÅ ligger du på –0,5 efter sommaren i stället för +3. Starkt!!!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]