Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2915 ggr
parise
0

förstörd ketos

åhh ja kom i ketos innan helgen  jätte bra tyckte ja o innan ja märkte det så känndes det som att omställningbesvären från lchf kosten hade försvunnit… sen kände jag metallsmaken i munnen,,, men men i lör drack ja skulle dricka 2 glas vin som vart vad ja minst6-7 glas.. ja vart full o igår spydde jag upp typ ingenting… ja hade inte ätit så mycket den lör o igår åt ja lite glass o sen några godisbitar.. ja tyckte det inte var så gott. sen fick ja nå ryck o gjorde en sconse.. det var jätte gott.. ja tänkte att det var de andra som triggade det hela de lilla ja åt av godiset.. men brödet va godare faktiskt.. men nu har ja ont i huvudet slö o ingen ketos.. det tog mig ca två veckor att komma i ketos.. säg nu bara inte att ja ska ha abstinens så länge igen pga det här är det någon som känner igen det här?

Mervi
0

Jag tror inte att det tar två veckor att komma tillbaka, men någon dag får du nu räkna med och kanske lite abstinens-besvär. Men varje gång lär man sig en del så helt fel är det inte med avvikelserna heller. Flört

Jag tål inte vin så bra när jag äter LCHF så det blir väldigt lite när jag dricker rött till maten.

Hoppas du mår bättre nu.

parise
0

nej det är bra om det inte gör det någon dag eller två gör inge.. nej jag är faktiskt inte mycket för att festa med alkohol som tur är.. jag är inte så sugen på det.. men ja mådde faktisk jätte bra innan som tur va för dit vill jag igen… så nu förstår ja att man inte vill äta något annat än lchf..

Miyu
0

Om du inte är mycket för att festa med alkohol varför blir du du då full och spyr?

parise
0

ja du det var kent här i etuna men det var ingen ursäkt… ska hålla mig från det här med två fyllor per år o sen högst 2 glas vin i veckan

Magica1970
0

#4 Det förklarar varför du behövde supa dig aspackad ;)

parise
0

hehehh

paperdoll
0

Jag gör samma misstag själv ibland, fast inte så ofta med alkohol utan jag faller snarare tillbaka i chips och godis beteendet, som tur är så lyckas jag återgå till mitt normala LCHF liv dagen efter och det brukar ta 2-3 dagar innan jag är i balans igen. Man kan ju fråga sig vad det är som gör att man aldrig lär sig av sina misstagGenerad

parise
0

för att monstret är starkare än du just då.. o sen vet monstret att du har misslyckats förut…. men det är bara att kliva upp igen o slå det