Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1304 ggr
parise
0

kommentarer från vännerna!!!

ja satt o snackade med mina killpolare idag.. o han är helt bestämd av att jag har valt den här kosten men då kan jag inte äta något alls i kolis väg för då säger han att typ 2-3 dagars intag av all fett ja stoppat i mig blubbar ut på kroppen.. så enligt han så är det inget man kan leva efter.. och framför allt gå ner på.. va tycker ni om hans resenomang??

nemorosa
0

Precis vad jag också funderar på!
Idag har jag fuskat i mig en halv bulle
och undrar om jag ändå ska fortsätta med
proteiner och fett…
Egentligen vet jag ju svaret! Jag skulle ha avstått bullhalvan!
Men när jag ändå gjort felet…hur ska fortsättningen på dagen
se ut..?

Zepp
0

Tja.. hur gjorde Inuiterna eler samerna??

Konstig att just sådana däringa biffiga bodybuilders till stor del lever på Ketogena dieter??

Dom har inte direkt något fett på ytan om man säger så..

Tvärtom hävdar dom att dom äter strikt Ketodiet när dom deffar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Margareta
0

Fråga om dom vet hur sumobrottarna bygger sina kroppar.

Alla vill väl se ut som en sumobrottare?

Numer pensionär i Nynäshamn

parise
0

hahah ja det är lite jobbigt när vännerna säger så där.. men ja sa att vi får väl se hur mycket som händer vid den här kosten.. han sa att det blir fett i ådrerna och att det blir en kollosal inlagring vid fusk hmmm ja det återstår

MissGaladriel
0

Dessutom är det ju knappast så att allt fett man någonsin stoppat i sig lever vidare och frodas i kroppen på en i all evighet .. Njaae, inte troligt. :)

Zepp
0

Här har du en länk till ett kropsbyggarforum, dom har praktiserat ketogen kost långt innan det blev populärt med LCHF!

http://www.halso.info/71.html

parise
0

ja just det ja o han påpekade osså att vi är uppfödda på det här settet o våra kroppar är inte konstrurerade för den här lchf kosten… hmmm ja kontrade då med att då får man helt enkelt visa den nya kosten o att kroppen får fatta att det är en ny tid heheh men men han är bestämd

parise
0

ja nej ja håller med er..

MissGaladriel
0

#7. Vaddå, menar han att vi satt i grottorna och kokade pasta och rostade bröd???

Raring
0

Äee vad flummigt…

"typ 2-3 dagars intag av all fett ja stoppat i mig blubbar ut på kroppen"

Visst, om man äter mycket kolhydrater när man går på fettdrift så lagrar man in en massa vatten. Jag gjorde det förra veckan, gick upp 3 kg vatten, 2 har försvunnit denna veckan. Äter man massor med kolhydrater börjar kroppen driva hela organismen på socker istället och man "faller ur ketos". Sen får man ställa om igen, vilket är lagom skoj. Oskyldig

Liknande erfarenhet:

En av mina kompisar sa "Men du vet väl att man ska äta 3 stora mål och 3 mellanmål om dagen när man tränar så hårt som du gör!"

"Ska man?" sa jag

"Ja, jag har hört det" sa han då.

"Jaså? Vartdå ifrån? Är det inte bättre att äta när man är hungrig, och inte äta när man inte är hungrig?" undrade jag lite oskyldigt då. 

"Jag vet inte, jag har hört det bara"

1-0 till mig. Flört 

//Söra Raring som just ätit för andra gången idag

Zepp
0

Jag håller med Skaldeman att det svåraste med denna kosten effter några månader är den sociala biten, omgivningens fördömmanden!

Först ville man tala om för alla oenvar hur himla bra det är med LCHF, men då de mesta sa att man antagligen skulle dö inom ett halvår så har jag lärt mig att hålla en lägre profil!

Säger för det mesta bara att jag äter inget socker, när dom då vill ge mig något med kolhydrater brukar säga att socker är en form av kolhydrater och alla kolhydrater utom fibrer bryts ner till blodsocker iallafall!

De flesta brukar ha klart för sig att man inte skall äta för mycket socker, men inte alltid varför.. är dom intresserade så förklarar jag gärna.. men bara om dom är intresserade!!

raphanus
0

Jag mår päck om jag äter kolhydrater, och det räcker som motivation för egen del. Sen sk*ter jag högaktningsfullt i vad andra tycker.

mariannele
0

Jag brukar säga att jag undviker socker och mjöl just nu. Just nu är inte så provoserande som att jag slutat med.  När det sen kommer till potatisen kan det bli lite svårare. Men jag säger att ta fram det ni tänker äta så äter jag det jag tål. Brukar vara färdigt där.

MissGaladriel
0

Min mor fällde denna kommentar i dag: Du kan inte undvika socker helt och för alltid. Kroppen behöver socker också.
Nej, det gör den inte, sa jag. Till vad?
Och då fnyser hon alltid, knappt hörbart, vilket jag vet betyder att hon är äldre och då självklart, enligt någon märklig hierarki, vet bäst. Jag skulle bli TOKIG, om jag bara orkade bry mig.

MissGaladriel
0

Förresten, parise: jag brukar säga att jag är allergisk mot stärkelse. De flesta människor vet egentligen inte särskilt mycket och brukar därför inte veta vad fasen jag snackar om ens. Så de låter bli att fråga :P

nobban7
0

#14 Är vi systrar månne? Din mor påminner om min. Verkar inte hjälpa att jag passerat 50Fundersam

parise
0

hahaah ja det äår svårt med den sociala biten när det gäller det här… det blir många konstiga miner osv…..

evabe
0

Parise, du får visa honom dagens DN, där det står med feta rubriker att "Fet mat gör dig smalare". I artikeln näms också att gruppen som åt ungefär som "vi", "sänkte sina blodfetter och fick bättre kolesterolvärden"( inget nytt för oss) , men jag blev ändå glad av att läsa detta i tidningen i morse, så att det kan nå ännu fler personer.

Anettis
0

Den lille rebellen i mig tycker det är kul att "chocka" omgivningen med att äta precis som man inte borde enligt dem. Gärna bre på en klutt smör på en stor bit brieost framför fruktätarna vid fikabordet på jobbet, dränka ägg i majonnäs etc. Jag kan riktigt se FASAN i deras ögon och…I LIKE IT. Jag bryr mig verkligen inte vad folk säger - det är mitt liv, min kropp och jag stoppar i mig det jag tror är bäst för mig. Eller min standardkommentar när folk försöker truga i mig saker jag inte vill äta: Nej tack, jag äter inte gift. Skrattande

bluegoose
0

#14 LOL! MissGaladriel - precis så gör min mamma också, med de där fnysningarna! Huga, undrar om jag också gör det med mina barn. Förvånad

MimLan
0

#14, 20 Men. Är fnysningarna nåt som 60-70-åringarna kör med? Så gör min mamma också. Avskyr det.

Magica1970
0

#19 Precis som jag då :D Mina kollegor är fettskrämda till max. Och jag sitter där med min tonfisk dränkt i smör, ägg och en rejäl klick majonäs över det. Jag är smal och ser oförskämt frisk och glad ut och det gör dem lite förvirrade tror jag. Många har visserligen påpekat att min hy ser mycket bättre ut (vilket är sant eftersom jag lätt drabbas av acne vid stress, men det syns inget av det längre).

Loria
0

jag har hört att det tar 4 timmar för maten att lagras på det stället de kommer att lagras på, alltså, ät det 4 timmar sen du åt fettet kommer det inte att kunna samlas på kroppen. Däremot vet jag inte hur länge ett sockerrus pågår o hur länge man ska undvika innan man äter fett igen.

Hellis
0

Nær inte resonemang med sunt førnuft ræcker længre brukar jag be skeptikern jag pratar med førklara før mig varfør jag MÅSTE æta kolhydrater, och gærna lægga fram forskning eller annat bevis før att kolhydrater ær bra och fett dåligt. Det brukar framkalla en irriterad tystnad.

Sen lægger jag till, men lite trøtt men vænlig røst: "Jag ær vældigt pålæst om det hær, før jag vill verkligen veta vad jag utsætter min kropp før. Så fort jag får bevis før att det ær farligt slutar jag. Kanske du också skulle læsa på lite mer innan vi fortsætter den hær diskussionen?"

Det, mina vænner, sætter æven min mamma på plats. Før hon pluggar medicin och næringslæra. Hon har vett nog att inte ens komma med en fnysning dær.

Hellis
0

Glømde bort att tillægga att min pålæsthet i huvudsak kommer från kolhydrater.ifokus, och alla klocka och duktiga mænniskor hær som delar med sig an sin kunskap och erfarenhet!

Tack alla ni før det!

Mervi
0

#21. Inte jag, även om jag är 60 inte fnyser jag åt mina barn….Flört

subcalva
0

Man kanske kan säga att det är på inrådan från läkare och så hänvisa till både Dr Dahlqvist Blogg och Kostdoktorn?

MimLan
0

#26 Men du är LCHF:are, du är ju avvand från dumheter. ;)

parise
0

ja exakt ja ska sprida det här.. han va föresten utom lands o åt inte mycket mat utan drack mest sprit o då hade han gått ner( enligt mig inge fett tillsammans med alkoholen inge fettinlagring)… nu när han kom hem la han till mat med kolisar o fett gissa om han gick upp ja ska visa han vem som har rätt

raphanus
0

#29 - Jo. fast, semester eller inte, att bara dricka sprit är ju ingen i längden realistiskt hållbar kost, så det är väl inte heller adekvat jämförbart med LCHF.

parise
0

nej det är jätte farligt att leva så..han fattar väl inte kombinationen fett o kolisar.. det har inte ja fattat heller först nu o han är ju ett bevis på att det inte funkar eftersom när han kom hem så vart det fett på kroppen av allt han stoppade i sig..ja har ju undrat varför man går upp… men nu när ja förstått det så är det ju logiskt