Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2227 ggr
Sockerbubbla
0

Konstig ketos..

Jag har haft ketos en gång, det var lite konstigt.. Eftersom det var precis efter ett godisfusk jag fick det. Vad kan det bero på? Generad

SamanthaJones
0

kan det inte varit ett rus ac socker då? Som du trodde var ketos? :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Sockerbubbla
0

Nej, det luktade ketos om hela mig!

MissGaladriel
0

Alltså, ketos är ju när kroppen gått över till fettdrift - du kan ju inte mena att din kropp gick över till fettdrift efter att du intagit godis???

Sockerbubbla
0

Nej jag vet, och det är det som är så jävla skumt! Luktade bensin om andedräkten, urinen och om hela mig!

Zepp
0

En teoretisk möjlighet skulle kunna vara att när kroppen fick sina kolhydrater gjorde den sig av med alla ketonkroppar!

Låter inte det som en trevlig förklaring??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ulf-S
0

Låter bra tänkt, Zepp…

MissGaladriel
0

#5. Vilket skulle innebära att nu får h*n börja om från scratch?

Sockerbubbla
0

Jo, det kan vara det!

Inke
0

Jag har en liknande erfarenhet just nu. Min äckliga andedräkt försvann för några månader sen. Och det var skönt. Jag behövde inte hålla avstånd till folk. Men så smällde jag i mig 5 bullar på raken och efter det har min ketosandedräkt kommit tillbaka. Strax efter bullarna.

DaMum
0

Jag kan märka detta fenomen om jag inte varit så strikt i min "fakir" en tid, och sen blir det igen.

Vips stinker jag som en bensinstation, och jag tänker att det kanske är ett nytt ketosbryt, som "svar" på utsvävningarna.

Liksom.

Eh…

…alltså, om man som jag (och Sockerbubbla) är väldigt känslig för kolhydrater.

Kram!

Inke
0

Det kom bara nån timme efter bullarna. Eller halvtimme. Nån vecka tidigare tog jag en jordgubbsbakelse med grädde. Då hände inget mer än vatten i kroppen, som kissades ut efter en kall natt.

Medlem
0

#5 Låter logiskt!

parise
0

ja fick osså det efter ett fusk.. jätte konstigt

denno
0

En logisk förklaring kanske är att din kropp producerar ett visst antal ketoner, anpassat efter hur mycket kolhydrater du äter. När du sedan äter mer kolhydrater ett tillfälle finns ketonerna OCH kolhydraterna till godo, och kroppen "spiller" då det finns ett överskott.