Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 3043 ggr
PeaKL
0

Handlar ni mat på nätet?

Där jag bor, på Lidingö, har vi nyligen fått möjlighet att handla mat i mataffaren.se. Det är KF näthandel som driver det. Har helt klart sina poänger för en stressad småbarnsfamilj. Ett mycket stort minus dock! Det finns inga/knappt några innehållsförteckingar utlagda! Man vill ju gärna veta vilka E-nummer man riskerar att stoppa i sig Ledsen. Jag mejlade VD:n för KF näthandel och frågade om detta och fick svaret att det var ett arbete som pågick men skulle ta tid (att lägga ut alla innehållsförteckningar alltså). Är det fler som handlar mat på nätet genom KF? Jag antar att det är fler än jag som saknar innehållsförteckningarna!? Mejla gärna ni också! Ju fler som frågar desto fortare fattar dom kanske att det här är viktigt. Adressen: claes.hessel@kf.se .

/Pea

Zepp
0

Bra innitiativ.. inte för att jag handlar på nätet men dom som kränger varorna skall bli alltmer uppmärsamma på att alltfler faktist läser dessa!

Med tanke på att det inte var alltför länge sedan "Hemlige kocken" gavs ut anser jag att de stora affärskedjorna borde våda sina varumärken och titta över utbudet!

http://www.hemligekocken.se/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[cat_allis]
0

Vi är kunder hos mataffären sen de började sin verksamhet och är mer än nöjda! Innehållsförteckningarna är iofs dåligt redovisade, men det har inte stört mig nämnvärt eftersom jag har ganska god koll redan på vilka matvaror som ska undvikas.
Köper mejerivaror, kött, ost, grönsaker, kaffe och liknande samt hygienprodukter därifrån ungefär varannan vecka. Äggen brukar dock vara billigare att köpa hos vår lokala Vi-butik.

Vi handlade för några år sen hos NetXtra och har därmed "jämförelsematerial" - och vi tycker Mataffären är mycket bättre av flera skäl.

Priserna något bättre (jämförbara med gröna konsum)
Lägre pris på leverensen - NetXtra tog betalt för att packa varorna också.
Kortare leverensintervall att välja på vilket ger att man inte behöver sitta låst i många timmar för att invänta matvaror.
Är leverensen försenad, om så bara tio minuter så får man leverensavgiften tillgodo på nästa köp vilket har fungerat klockrent!

För oss som bor i ett område med bara normaldyra matbutiker i närområdet och utan bil så är detta guld värt! Vi spar tid och slipper släpa matvaror på tunnelbana/tvärbana.

Vi handlar även mat och sand till våra katter på nätet hos foderbilen.se - lika nöjda med dem är vi!

Maia
0

I Göteborgsregionen finns inte någon vettig hemkörning ännu, men när barnen var små kunde man handla på Willy's på nätet. Gissa om jag gjorde det. Varje vecka. Det var helt enkelt underbart att slippa handla med fyra barn runt fötterna.

Nu finns dock Hedenborgs som syrran handlar av (hennes barn är små nu). Det är ekologisk mat och mjölk och sånt får man handla nån annanstans. När jag kommer hem från Danmark (pendlar just nu) i höst ska jag börja beställa från dem också.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Zepp
0

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.