Besök hos doktorn
Jag vill bara berätta en liten intressant historia tycker jag.
Jag besökte doktorn för att få lite medikament för mina hemorojder
. Så efter en liten undersökning rektalt, som det så fint heter, så konstaterade han att det var hederliga hemorojder och inget annat knepigt. Det var ju bra, fast undersökningen i sig hade jag gärna sluppit. Nåja, nu är det gjort.
Sedan hade vi ett litet samtal och jag berättade att jag gått ned 17 kg med hjälp av doktor Dahlqvists kost rekommendation. Och hur bra jag mådde på den kosten, stabilare och bättre humör osv. Gissa om jag satt i beredskap att försvara mig……
Men den gode doktorn han nickade och sa att det kunde han förstå eftersom insulin var ju ett stresshormon och ja han sa liksom inget negativt alls. Däremot fick jag efter det ta Blodtryck, kolla blodsocker och blodvärde samt skall nu lämna bajsprov för att utesluta att jag blöder högre upp i tarmen (den undersökning kan väl iofs ingå i paketet liksom) men blodsocker och resten torde väl inte höra hemma hos en koll av hemorojder.
Naturligtvis var alla värden bra, blodsocker tror jag låg på 5,5, blodvärdet på 140 och blodtrycket 140/84 (skrev jag i rätt ordning nu?) Iofs brukar jag ligga på 130/80 men efter en rektal undersökning kan vi väl säga att förklaringen ligger däri till den något förhöjda blodtrycket.
Men han kom inte med några pekpinnar utan jag fick beröm för att jag lyckats gå ner så mycket.
.
Det känns ju positivit inte minst för Annika D och resten av de läkare som tror på det här, att det finns fler läkare som inte sågar lhcf kosten rakt av.
Ha en jätteskön sommar på er alla!
Mvh
Anden

Måste väl kännas positivt för dig ocså att ha en läkare som inte är motståndare till din livsföring. Grattis till det och till viktnedgången.

Javisst har du rätt nobban7, det känns naturligtvis positivt för mig också, inte minst att jag gått ner i vikt. Men om nu doktorn sågat min kost så hade det liksom kvittat för min del, jag hade inte vikit från min linje ändå. Så jag var rustad till strid men fick en "kram" istället, lite symboliskt. Tack för gratulationerna! 

Grattis.
Ja det är nog på detta vis som skutan skall vändas, läkare och andra som ser att folk blir friskare och går ner i vikt på rätt kost.
Det finns inga bättre argument.. sen kan Marcus gapa sig hes.. tror att Läkare i allmänhet är inteligenta och dom har en gång fått lära sig hur kroppen fungerar.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Min husläkare tyckte att det skulle bli spännande att se hur det hela utvecklar sig