Återfall...
Tog mig ett av de alltmer sällsynta återfallen i går afton. Fy satan vad jag mår pyton! Intog nog ett hekto eller 2 av engelsk lakritskonfektblandning, dvs garanterat syntetsocker- och transfettstinna saker…
Urk, pyton, elände. I förhoppning om att få ut skiten så fort som möjligt, och för att sabba allt vad normal metabolism heter (för att förhoppningsvis undvika att kroppen skulle ta upp nåt) så hällde jag på med ett par dl whisky också. Sprit lär ju sabotera metabolismen fullständigt.
Nu hoppas jag att jag lärt cortex en läxa…
snyft…
Jag åt faktiskt dessa hemska godisar förra hösten och blev både illamående och yr. Jag var tvungen att kasta dem, det gick inte att äta upp alla som förr i tiden.
Men man får skylla sig själv när man stoppar sånt i sig.
Så där kan jag också göra ..sen på natten får jag mardrömmar och blir kallsvettig.Man kan ju undra vilka starka krafter som styr.

Haha! det är ju massa socker i dem… Jag brukade ha en påse lakritskonfekt i väskan när jag var gravid och äta två bitar när jag fick "känning=lågt blodsocker". Dessa två bitar var tillräckligt för att höja blodsockret en bra bit… 2 hekto hade nog höjt det en väldigt bra bit för mig
Hm, tänka sig att lakritskonfekt brukade vara mitt favoritgodis
Har tappat suget för det helt!

Stackare, men det var väl nån mening med det oxå - alltid lärde du dig nåt, men framförallt bevisade du hur svårt det är att vara: bara en människa.
Jag skall medvetet ta ett slags återfall på fredag. Jag ska dricka vin och är redan nu rädd för konsekvenserna. Faktiskt inte så mycket på ev sockersug som dyker upp utan mer på vilken risk det är för patologiskt rus på ingenting. Misstänker att jag kan bli plakat på ett par glas….
Haha, jag blir plakat på två glas.
Min man har lärt sig att servera ett halvfullt.
Numer pensionär i Nynäshamn
Och jag sitter och tröstäter 70%ig choklad (visserligen bara tre bitar) för att det här har varit en riktig skitdag. Vi är inte mer än människor :-)