Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1739 ggr
Miyu
0

Vem är Miyu?

That's right. Har inte presenterat mig som jag förstått att ni gör här. Så artigt! Men det kan ju faktiskt vara lite trevligt att få lite koll på varann.

Vad ska man skriva då? Nickar Miyu (kort för Miyuki, gammalt nätnick som hängt med några år. Finns på communityt Helgon med samma namn). Heter egentligen Liza Grape och är 21 år. Är uppvuxen med hälsovärlden och allt som kommer med det. Har antagligen med att göra att min mamma driver tidningen Friskis Pressen.

Är evigt tacksam för den 'friska' syn jag fått och vuxit upp med att träna mycket och med hur viktigt det är att röra på sig. Detta gav mig dessvärre en del trassel med ätstörningar och träningshets, något som jag fortfarande känner ibland. Började experimentera med dieter i 9:an i skolan och har hållt på sen dess. Magen har protesterat och nu i vuxen ålder har jag kommit fram till att det är IBS jag har.

Var tidigare GI-människa, provade även paleolitisk kosthållning. Kort sagt alla dieter utom just Atkins eller liknande. Var van vid nästan helt vegetarisk och ekologisk mat. Övergångsfasen var rolig… yuck.

Är en kreativ person som underhålls av konst och dans. Pluggar på Edsviks konstskola. Drömmen är att senare börja dansa orientalisk på proffsnivå och försöka göra det till så nära som möjligt ett yrke på heltid.  

Maten då? Har ätit LCHF i 3 veckor nu och mår mycket bra i magen. Det har räddat mig, så mycket energi som gått till att må dåligt, gnälla och beklaga sig. Skönt att även slippa ligga på golvet kallsvettig med kramper och rädsla för att spy.

Vad gör jag här? Jag trivs mycket bra här på forumet, även om det har kommit en del klagomål på min "dåliga attityd", men är faktiskt bara ärlig och rakt på sak. Det kan såra vissa, men det är inte alls meningen. Tycker att alla kan uttrycka sig på sitt eget sätt, vissa mer försiktiga än andra.

Nice to get to know you all! :) Tack för alla svar på frågor, fler kommer!

/Miyu

Jennix
0

Ja, välkommen hit! Glad 

Visst har åtminstone jag märkt att du uttrycker dig på ett speciellt rakt och direkt sätt, men så är det - vi har alla olika personligheter och vi uttrycker oss alla på olika sätt. Skrattande 

Det är också värt att tänka på att man från båda håll i en diskussion, försöker att tänka positivt och att folk sällan menar så illa som man kanske uppfattar det. Kroppspråket saknas ju…och man kan missförstå varandra ibland. Glad

Men KUL att du presenterar dig och att vi får veta lite mer om dig! Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Tilda-T
0

Hoppas du trivs med oss Miyu, har sett att du är här och skriver en hel del, mycket positivt. Flört Det är aldrig fel att gödsla med dessa gula gubbar för att förstärka hur man tänkerSkrattande!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Zepp
0

Välkommen.. ta ett revben till..

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp
0

Glömde gubben gjorde jag..Räcka ut tungan

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tilda-T
0

Bra jobbat Zepp!Flört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

magma
0

Kul att läsa lite mer om dig:) Och vad bra att magen sköter sig, hoppas det fortsätter på den vägen! Visst kan väl alla ha både bra och dåliga dagar och väldigt olika sätt att uttrycka sin åsikter, men så länge man försöker läsa det man skriver med andras ögon så tror jag man kommer långt. Du är hur som helst ett uppskattat inslag och en frisk fläkt här på kif!Kyss

Maia
0

Hej, kul att se en presentation! Välkommen!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Karin20
0

Hej Miyu och välkommen! Frisk fläkt är bara förnamnet. Gillar dina inlägg, bra att du gräver fram tidigare frågor, härlig presentation och skönt med någon som är spontan och vågar provocera på ett schysst sätt. Men du får också ta att vi säger ifrån ibland.

//Karin

Margareta
0

Välkommen hit och kan bara instämma - kul att du är så engagerad och ännu bättre att Du förstår att vi är många om stämningen här.

Varsamhet är ett bra ledord för att inte stöta sig!Skrattande

Numer pensionär i Nynäshamn

SamanthaJones
0

välkommen, säger hon som är lika ny :) Skriv gärna ner dina framsteg så man kan kolla hur det går :) *jag älskar dessa trådar där folk skriver om sig själv* :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

MissGaladriel
0

Miyu, vart har ditt 'fan' i rubriken tagit vägen?? Förvånad

Miyu
0

Det provocerade väl någon antagligen ;)

papa-bear
0

det brukar vara högt i tak här, men ni vet hur det är i den verkliga världen, reta upp någon, så hittar den personen något negativt i allt man gör

Mervi
0

Trevligt med en presentation. Och välkommen!

magma
0

Jag vet inte vem som tagit bort det, men håller med om att beslutet var rätt- eftersom sajtvärden (m.fl) helst ser ett vårdat språk på sajten. Förutom att ha en viss netetikett i åtanke så är det bra att tänka på att det finns en del barn på sajten. Även om det slinker in svordomar här och där i trådarna så går det inte att vara överallt och peta. Och det är väl heller inte önskvärt! Men i en rubrik blir det en helt annan exponering. 

Jag håller med om att det är högt i tak här! Men ett ställningstagande mot svordomar och grovt språk innebär väl ändå inte att den saken förändras?

Edit: Tar bort det sista, ingen idé att ge sig in där.

Miyu
0

Skrev det mest på skoj för tyckte att det passade mig när jag blivit varnad och allt, haha. Sen blir det en hel del fan, thats me. Jag kanske tycker att "järnspikar" eller något annat är hemskt fult och stötande.

Men det spelar ingen roll faktiskt vad det står i rubriken :)

magma
0

För min del får du uttrycka dig hur du vill, men det finns ju några tusen till här att ta hänsyn till…*s* Hoppas rubriken fungerar för din del ändå.

Jennix
0

Vill bara tillägga att jag personligen inget emot svordomar men jag liksom alla andra måste anpassa mig till de trivselregler som finns på forumet.

Svordomar blir borttagna lite då och då. Så det är inget personligt mot dig, Miyu!  Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.