Dialog om kost och hälsa i Läkarforum.
Jag är intresserad av fett/kolhydratdebatten och läser regelbundet diverse bloggar och hemsidor. Som startsida i min webbläsare har jag, som jag misstänker att de flesta av Er andra här på KiF också har, www.lowcarbkost.com. Här hittar man ju hur mycket intressant läsning som helst.
Vad jag vill tipsa om här är en intressant dialog i Läkarforum som ger en helt sanslös och skrämmande bild av varifrån våra kostrekomendationer kommer och hur forskningsresultat plockas fram och sorteras för att passa ändamålen.
Ni har kanske l¨st det tidigare men för mig var det nytt.
Länk: http://www.lakarforum.se/index.asp?g=2&r=5
Själv har jag sänkt mitt Blodtryck, tappat ca 20 kg och fått bättre hy mm mm sen jag började med lchf i slutet av februari i år. Tur att vi har alla som orkar röra om i grytan, utmana etablissimanget och sprida informationen om hur vi enkelt kan äta oss till en bättre hälsa.
Grattis till ditt fina resultat. Alltid kul att läsa sådant.
Tack för intressant länk.

Ja tack, det är kul att det går bra.

Tack för länken! Ska läsa igenom då jag får lite mer tid över.
Och grattis till framgångarna! :)

Gör det Dessie101, som jag sa tidigare så är det sanslöst och jag kommer aldrig mera att tro några sk experter feån samhället utan att själv sätta mig in i frågorna. Tyvärr har jag trott på dem och utbildade mig tom. till hälsorådgivare när jag tidigare arbetade med hälsokost och spred deras lögner. Min bild av hälsokost har förändrats på många punkter vill jag lova.