Grillträff i Uppsala
Jag ordnar en ny grillträff i Uppsala, för jag missade den förra hos Greensis.
Jag bor 4 km från Stora Torget och det går stadsbuss hit.
För den som vill kan vi ta en vacker promenad i omgivningarna, det är Naturreservat här omkring.
Vi håller till i min lilla trädgård, och om vi överfalls av regn så har jag en markis att samlas under.
Naturligtvis finns det utrymme inomhus också.
Jag hade först på förslag redan nu på lördag men nu har det blivit så att lördagen den 12 juli är det som passar mig bättre.
Jag tycker att ni som är sugna på att starta med en promenad i omgivningarna kommer kl 15.00.
Mitt förslag är alltså att vi ses Lördagen den 12 juli kl 15.00 hos mig.
Om ni tycker nått annat så är jag öppen för förslag
!

Är det samma som förra gången - knytis, där "värden" ser till att det finns grillmöjligheter? (Många smaskiga nyheter, mest röror och ostar som jag inte sett förut. Vi körde med the tried-and-true - Kaxholmens cole slaw)
Jag kan komma över antingen högrev á 39kr/kg i 4,8kg pack eller biff/entrecot i motsvarande storlek för typ 59kr/kg om någon är intresserad att vara med och dela…
Fabricati diem, pvnc!

Hej i tråden!
Jag kan tyvärr inte den 12e (kompis fyller 30).
Jag önskar er en trevlig kväll!
Ja, vi tar det som knytis.
Jag ordnar grillen och laddar frysen med hallon för den som vill ha såna till efterrätt.
Jag är ingen kock eller konditor ska ni veta så några lchf-delikatesser kan jag inte överraska med, men hallon och vispad grädde bjuder jag gärna på.
Dina köttmöjligheter greensis låter ju som bra alternativ. Jag kan hänga på vilket som av dem. Och när jag ändå grillar kan jag tänka mig att samtidigt ordna frukosten till dan efter så då vill ja ha nånstans mellan 300-500 gr. Kanske fler som vill göra så..
Synd Sockersara att du är upptagen, fast det är ju trevligt att gå på födelsedagsfest också
. Är du intresserad att komma om vi gör en repris senare? Och isåfall när skulle du vilja att vi träffades då?
puffar upp den här tråden bara. Fyra intresserade hittills 
*puff*.

Vi måste nog (kanske, eventuellt) backa ur för det ser ut som vi får gäster på landet den helgen.
(Nej, trevliga gäster, jag bara skojar…)
Fabricati diem, pvnc!
Trevligt! Jag kommer gärna. Hoppas vi får fint väder!
Ha det så trevligt ute på landet med gästerna isåfall greensis 
Och dyker ni ändå upp på grillträffen så är ni hjärtligt välkomna. Annars tar vi väl fler träffar senare under sommarn tycker jag.
Men vi är redan några som kommer att träfas den 12:e, så det ska bli så roligt.
Ingela-f56 du har ju fått veta adressen redan, och om det regnar så får vi trängas under markisen och hålla till inomhus också.. men jag hoppas på en strålande sol, så vi kan ta en fin promenad i omgivningarna också.
Och du sockersara, det blir fler tillfällen.. eller hur?
Och ni andra (från gamla tråden) som kommer, ni har ju också fått veta vart ni ska ställa er kosa… 

Hej igen!
Ja, jag kommer gärna en annan gång! Det passar lite när som helst då jag är mammaledig augusti ut, svårt att säga exakt just nu.
Ha det så trevligt!
#9 Ja tack, sockersara, vi kan väl ta ytterligare en träff i augusti då!

Jag kan inte heller komma
, tänkte ägna mig åt jämtlandsfjällen.
Ser iofs väldigt mycket ram emot det, älskar vildmarken!
Senare/resten av sommaren borde däremot gå fint (kanske i den där lilla bakgården hos mig, innan de slår ut kök och badrum för stambytet).
visst Raring, vi tar en till träff i början på augusti tycker jag.
Men nu först gäller hemma hos mig nu på lördag den 12 juli.
Så ni som inte sett det här inlägget tidigare och finns i närheten, eller har vägarna förbi - varmt välkomna att delta med oss
Vi hoppas på sol, men en regnskur är inga problem heller. Det ska bli roligt att träffa några av er lchf-are!

Ser fram emot ny träff i augusti!
Förutom gästerna i helgen har vi två års eftersatt underhåll på landet att rusta. Men om någon har vägarna förbi Gagnef kan vi ta en uppsalamaffia-i-exil grillning. Gott om plats finns det i alla fall.
Fabricati diem, pvnc!
.. och när man ändå är på plats, så råkar man få ett verktyg av nått slag i handen va.. *fniss*
Fast det är ju sånt som är kul tycker jag, att samlas och göra en arbetsinsat hos varandra..
Kanske en idé att tänka på greensis, nu när det ändå hopat sig en del underhållsjobb! 

Hörde du vad jag tänkte och inte skrev?

Men målarpensel, röjsåg/slyare och gräsklippning går alldeles utmärkt att blanda med badbryggan…
Fabricati diem, pvnc!
Jag har beställt uppehållsväder för vår träff hemma hos mig nu på lördag eftermiddag/kväll - bara så ni vet ni som kommer 
Och ni som inte anmält er redan, det är inte för sent att hänga på!
Solen skiner i Uppsala idag
- någon fler som är sugen på en LCHF-träff på lördag kanske..
jo du greensis, glömde säga att, javisst, jag hörde vad du tänkte 
Grillträffen hos mig imorgon är framflyttad till senare i sommar..
Jag har just fått återbud från alla utom en, det händer ju mycket oförutsett en sån här semestermånad. Släktingar kommer på besök, ändrade planer osv…
Så vi gör ett nytt försök lite senare i sommar. Just nu vet jag inte riktigt när det kan passa hos mig nästa gång, jag är bortrest några veckor runt månadsskiftet juli-aug.
Så hos mig blir det tidigast i mitten på augusti.. Men kanske någon annan tar över initiativet under tiden..