Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 9812 ggr
Marylojs
0

Matsäck på tåg

På fredag ska jag åka tåg från Sthlm till Skåne (för att vårda kärleken lite) :-). Hoppas bara på att tågen går överhuvudtaget. Problemet är bara att jag kommer fram rätt sent, för sent för middag men åker för tidigt för middag. Vad kan man ta med sig att äta på tåget?

magma
0

Jag skulle äta ordentligt innan tågresan, om jag gjorde det så skulle jag ledigt klara mig minst 5 timmar. I packningen skulle jag ta med kokta ägg (som vanligt:) en tub majjonäs, en liten plastlåda med grönsallad- typ gurkstavar, isbergssallad, paprika etc. Ost i någon variant, kaffe på termos, vattenflaska (mineralvatten). Om man inte tar med sig en kylväska så har man kanske inte så stora möjligheter att ta med sig kött? Skinkostrullar annars, har också nyss upptäckt "Skrattande kon"- det finns en rund ask med mjukost förpackade i trekantiga "tårtbitar" inuti asken i olika smaker. Jättegoda!

Pasi
0

Jag skulle gjort det enkelt (njutning behöver ju inte alltid va så himla krångligt) - en tjock bit av nån god ost med lite paprika på. Räcka ut tungan

Vinklar du den rätt så tror medpassagerarna att du äter en vanlig ostmacka!Flört

Mervi
0

Välkommen till Skåne! Jag håller med magma, ät rejält före resan och ha med liten låda med godsaker, ostar är jättebra och håller sig fint. Smakar bättre när de inte är iskalla.

monkan
0

Min räddningsplanka är en burk med makrill i tomatsås, ett kokt ägg och babybel-ost, alternativt göra "salladsroulader" - sallatsblad med ost, skinka, basilika hoprullat till rullar. Enkelt att ta med sig.

Gozan
0

välkommen till skåne säger jag oxå..

ska du även ta en sväng över till danmark när du är här? passa då på att testa deras fläskasvålar.. dom är jättefina.. för att inte prata om alla goda ostar..

Marylojs
0

Gozan: Jag vet inte riktigt vad vi ska göra faktiskt, men tack för tipset. Åker vi över till "andra sidan" ska jag absolut göra det. Framförallt ska vi träffas, bara det är lyx för oss. Och EVENTUELLT kan han låta bli att jobba HELA lördag, det ni… *suck*

Marylojs
0

Då så…ölkorv och babybelostar är inhandlade. En atkinsbar får slinka med i väskan också, så ska det nog lösa sig…

Denna kommentar har tagits bort.
Miyu
0

Inte fisk! Det stinker i hela vagnen.

Babybellostar/annan portionsost, gurkstavar och stimlat vitkål, kokt ägg, vikt stekt ägg, salamiostrullar, turkisk yoghurt på burk att äta med sked…

parsley
0

En burk creme-fraiche klarar sig en stund. Smörgåsar av nötbröd.