Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2261 ggr
saw77
0

viktnedgång

Hej…

Gubben och jag har hoppat på den här dieten. Första veckan gick gubben ner 3 kilo medan jag är inne på min fjärde dag och har bara gått ner 1,5 kilo. Varför är det så?

Ex. på måltider:

Frukost: naturell yoghurt, te, vatten & 2 kokta ägg.

Lunch: halv grillad kyckling med gurka.

Middag: kotlettbit, broccoli & gräddsås.

P.s. Jag vet att jag bara hållt på i fyra dagar, kan det skilja så mycket mellan olika personer, funkar dieten på alla?

//Anna & Anders

Jenny84r
0

Det är verkligen olika skillnad i takt och resultat. Har läst om några härinne som inte fått viktnedgång förrän efter flera veckor först.

Jag själv fick en viktnedgång mitt mellan dig och din make på 2-3 dagar och nu är jag inne på 3½ vecka, har fortfarande inte gått ner så mycket mer än ett halvt kilo sen dess men midjemåttet fortsätter att minska (och säkert andra mått oxå men mäter bara midjan)

Maia
0

Viktnedgång handlar om så mycket. Ålder, kön (därav kanske gubbens resultat!), utgångsvikt, tidigare bantning etc. Men jag tycker dessutom att det du skriver verkar vara bara LC dvs. lågkolhydrat och inte HF, dvs. "hög fett". Kanske missuppfattar jag din meny? Finns det mer fett i den än vad man ser?

Om du t.ex. bara har ett par kilo att gå ner eller har jojobantat tidigare kan det vara väldigt svårt att gå ner som ett brev på posten med LCHF. Detta är dessutom mer en mathållning som är ett livsval för att man ska må bra (och ha en bra vikt) än en viktminskningsdiet. Därför kan det vara svårt att gå ner så kallade trivselkilon, dessvärre.

Men (förutsatt att högfettdelen är med) man mår så vansinnigt bra. Kroppen formas om, ibland utan att kilona rasar, och man slipper det eländiga sötsuget. Så ha tålamod och kör på. Det ska bli intressant att följa dig!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

magma
0

Välkommen hit!

4 dagar och 1,5 kg? Grattis! Försök att inte jämföra med någon annan, och speciellt inte en man! Det är skillnad mellan män och kvinnor, så är det bara… *suck* Din matsedel såg bra ut, det enda som jag skulle behöva byta ut för min del är yoghurten, men du kanske kan äta den och ändå minska i vikt. Lycka till!!