Back on track o feberfråga
Hej!
Skrev här i våras och beklagade mig lite, trassligt med äktenskapet som i sin tur gjorde det svårt för mig att äta lchf (stressad, trött, olyckligt, m.m.). Tack för alla snälla svar jag fick!!!
Kan rapportera att det är betydligt bättre nu, och jag har kommit in i lchf-svängen igen, först lite i taget, men de senaste dagarna strikt. Känns skönt även om jag har varit på dåligt humör, men har samtidigt tappat det där suget jag hade hela tiden innan.
Jag har faktiskt till och med fått med mig min man på det här, även om idag bara är hans tredje dag. Så idag var han på utomordentligt dåligt och irriterat humör - "bara som det ska vara" sa jag övertygande - och trött och ont i kroppen. mycket vanligt att det är så, övertygade jag honom om (även om jag blev väldigt trött på hans gnäll o irritationsutbrott), han är dessutom värsta godisgris i vanliga fall så klarar han det här är jag imponerad.
I alla fall, sedan fortsatte det med att han kände sig febrig (äsch tänkte jag) och det visade sig att han faktiskt hade feber, 38,5 ungefär, och även om jag tror att det är tillfällighet o ren otur att han har fått det just nu så måste jag ändå fråga om det är ngn som känner igen att man får feber i början av det här? jag har aldrig fått det själv eller hört det från vänner som också äter såhär, men jag undrar ändå!
Jag blev förkyld under min första omställning efter en vecka ungefär. Feber och halsont. Så jag började äta lite mer kolhydrater några dagar innan jag drog ner dem igen när jag blivit frisk. Har nog inte varit sjuk sedan dess. :o)
Vet inte om det bara var en tillfällighet eller om omställningen i kroppen sänker immunförsvaret. Svårt att säga.
om man minskar sitt intag av vegetabiliskt omega6 till förmån för mera animalsikt omega3, så stärker man sitt immunförsvar